Finanšu ministra Einara Repšes (JL) preses pārstāvis Aleksis Jarockis filmējies "DnB Nord bankas" reklāmas klipā un jau vairākas nedēļas viņš ir viens no personāžiem, kurš aicina uzņēmumus izmantot bankas pakalpojumus.
"DnB Nord banka" reklāmu un to kampaņu veidošanā jau vairākus gadus sadarbojas ar reklāmas aģentūru SIA "Baltic FCB", kuras vadītājs Guntars Sticers aģentūrai LETA atzina, ka šim reklāmas rullītim personāži izvēlēti no datubāzes atbilstoši viņu vizuālajam izskatam un artiskumam.
Šādās datubāzēs atrodami cilvēki, kuri jelkad izteikuši vēlmi piedalīties reklāmās.
Jarockis aģentūrai LETA uzsvēra, ka viņa līdzdalība reklāmā nekādā gadījumā nav saistāma ar tiešajiem darba pienākumiem, jo aktieri reklāmām tiek atlasīti pēc vizuālajiem parametriem, nevis savas darba vietas.
Finanšu ministrija nav banku sektora pārraugs un šeit nav nekāda interešu konflikta riska, filmēšana notika ārpus darba laika un šī aktivitāte bija saskaņota ar ministrijas vadību, uzsvēra Jarockis, vienlaikus norādot, ka tas nav patstāvīgs, bet gan gadījuma darbs, turklāt šajā reklāmā viņš bijis tikai viens no aktieriem.
Gan "DnB Nord bankas" sabiedrisko attiecību vadītāja Teika Lapsa, gan "Baltic FCB" vadītājs Guntars Sticers par to, ka viens no reklāmas personāžiem ir Jarockis, uzzināja no ziņu aģentūras LETA.
Ne pirms, ne pēc reklāmas klipa izveidošanas Jarockis nav informējis banku vai reklāmas aģentūru, ka viņš pilda Finanšu ministrijas Komunikācijas nodaļas vadītāja vietnieka pienākumus.
Atbildot uz jautājumu, vai, zinot Jarocka amatu, viņš būtu apstiprināts reklāmai, Sticers atbildēja, ka šādā gadījumā viņš, visticamāk, nebūtu izvēlēts komercbankas reklāmai.
Arī Lapsa uzsvēra, ka banka nav zinājusi, ka klipam izvēlētais cilvēks ir Jarockis, bet vēlējusies, lai reklāmā filmējas cilvēki, kas sabiedrībā nav pazīstami un nerada asociācijas.
Par to, vai "DnB Nord banka" turpinās reklamēt savus pakalpojumus ar finanšu ministra runas vīra palīdzību, Lapsa pagaidām nevarēja atbildēt, sakot, ka šis jautājums tiks izskatīts.
Sticeram gan likās interesanti, kāpēc finanšu ministra preses pārstāvim ir nepieciešamība piepelnīties brīvajā laikā. Trīs klipu filmēšana esot ilgusi 24 stundas un notikusi svētdienā, bet aktieri filmējušies vidēji trīs līdz piecas stundas.
Kā noskaidroja aģentūra LETA, tad par filmēšanos reklāmas klipā atalgojuma likmes ir ļoti dažādas un atkarīgas no tā, cik ilgi notiek filmēšanās, kādai kompānijai un kādos apstākļos. Cenas varot svārstīties no pāris desmitiem latu līdz pat vairākiem tūkstošiem latu.