Prēmijas atļaus 16 valsts kapitālsabiedrībās

Valdība šodien atļāva prēmiju izmaksu 16 valstij piederošos uzņēmumos.

Prēmijas būs atļautas koncernā "Latvijas dzelzceļš" un tā meitassabiedrībās SIA "LDZ CARGO", SIA "LDZ ritošā sastāva serviss", SIA "LDZ apsardze", SIA "LDZ infrastruktūra".

Tāpat prēmijas būs atļautas koncernā "Latvenergo" un tā meitassabiedrībās AS "Augstsprieguma tīkls" un AS "Sadales tīkls".

Prēmēšana būs atļauta VAS "Latvijas valsts meži", VAS "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs", VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"", AS "Latvijas autoceļu uzturētājs", VAS "Latvijas gaisa satiksme", VAS "Latvijas pasts", SIA "Getliņi EKO" un SIA "Rīgas ūdens".

Valdība šodien veica izmaiņas arī noteikumos par kritērijiem, kurus izpildot valsts kapitālsabiedrībās iesējams maksāt prēmijas.

Lai izmaksātu prēmijas, uzņēmumiem būs jāatbilst šādiem kritērijiem: kapitālsabiedrībai nav kavēti nodokļu maksājumi, attiecīgi 2009.gadā ir bijusi peļņa, lielāka par 500 000 latu, vai peļņas nav bijis, bet zaudējumi plānoti, lai īstenotu kapitālsabiedrības attīstības (investīciju) programmu, un tie nav radušies valdes prettiesiskas darbības vai bezdarbības dēļ.

Tāpat kapitālsabiedrība konkurē starptautiskajā vai vietējā tirgū, kapitālsabiedrība nesaņem dotāciju no valsts vai pašvaldību budžeta pamatfunkciju veikšanai, kapitālsabiedrība darbojas transporta, enerģētikas, sakaru, mežsaimniecības vai ūdens apgādes nozarē.

Šis regulējums būs stingrāks nekā iepriekš valdības komitejas atbalstītais, kam atbilda 20 kapitālsabiedrības.

Latvijā

Satiksmes ministrija (SM) ir slēpusi Ministru kabinetam patieso "Rail Baltica" projekta izmaksu pieaugumu, to pārrēķinot 2016.gada cenās, lai sadārdzinājums neizskatītos tik liels, teikts dzelzceļa projekta "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijas gala ziņojumā, kura vienlaikus aicina izveidot Saeimas apakškomisiju, kas uzraudzīs projekta ieviešanu.

Svarīgākais