Latvijas politisko partiju logotipi ir novecojuši, nav atpazīstami un nereti nav skaidras to simboliskās nozīmes, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" pauda reklāmas eksperts, "Adell Saatchi&Saatchi'' īpašnieks un direktors Varis Lāzo.
Reklāmas eksperts pauž viedokli, ka visatpazīstamākais varētu būt Tautas partijas logotips, taču, iespējams, zudusi tā sākotnējā simboliskā nozīme.
"Šķiet, Tautas partijas logotips tika veidots ar vadmotīvu un mērķi veicināt ģimeniskumu un pēc iespējas vairāk ģimeņu ar trim bērniem. Tā kā šis mērķis nav piepildījies, aktuāls ir jautājums, vai partijas logo nesaistās ar nepiepildītiem ideāliem un vērtības neatbilst tam, kas logo ielikts," vērtē eksperts.
Savukārt, vērtējot partijas LPP/LC logotipu, Lāzo atzīst, ka tajā vairāk ir akcentēti burti, mazāk logo ar vizuālo tēlu. Viņš atzīst, ka īpaši neizceļas arī Zaļo un zemnieku savienības logo.
Kopumā eksperts izsaka viedokli, ka partijas nav īpaši strādājušas ar saviem "zīmoliem". "Drīzāk norit cīņa par krāsām. Krāsas kā tādas dabā vairs nepastāv, ir tikai jautājums par to, kuru partiju pārstāvat. Citur pasaulē tas nav tik izteikti, izņemot "zaļie" visur ir "zaļie"," atzīst Lāzo.
Lāzo atzīst, ka nav daudz atpazīstamu logotipu un vēl jo vairāk nav skaidras to simboliskās nozīmes - tas, ko izsaka konkrēto partiju "zīmoli".
"Jebkurā gadījumā mēs nonākam pie piecām līdz desmit atpazīstamākajām politiskajām figūrām - tā saucamajām partiju "lokomotīvēm", ar ko arī asociējas konkrētās partijas. Runājot par saturu - arī programmas un uzstādījumi ir krietni piezemētāki vai arī mazāk tiek komunicēti. Partiju programmas ir kļuvušas arvien izplūdušākas, trūkst konkrētības," atzīst eksperts.
Pilnu intervijas tekstu ar Lāzo var lasīt biznesa portāla "Nozare.lv" sadaļā "Viedokļi, intervijas".