Pirms vēlēšanām plāno ierobežot arī komercraidorganizāciju darbību

Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija trešdien, 24.martā, vienojās iesniegt Saeimā grozījumu likumā „Par priekšvēlēšanu aģitāciju pirms Saeimas vēlēšanām un Eiropas Parlamenta vēlēšanām”, kas paredz aizliegt arī komercraidorganizācijām vēlēšanu dienā un divus mēnešus pirms vēlēšanām pārraidīt reportāžas, intervijas, raidījumus un komentārus, ko gatavojusi persona, kas kandidē vēlēšanās.

Patlaban šāds aizliegums attiecas tikai uz sabiedriskajām raidorganizācijām - Latvijas Radio un Latvijas Televīziju.

Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja pārstāvji šodien komisijas sēdē norādīja, ka priekšvēlēšanu periodā pirms 2009.gada pašvaldību vēlēšanām un Eiropas Parlamenta vēlēšanām vairāku komercraidorganizāciju pārstāvju darbībā, kas kandidēja vēlēšanās, bija saskatāmas priekšvēlēšanu aģitācijas pazīmes, kas būtiski veicināja partiju vai deputātu kandidātu popularitāti.

Izmaiņas likumā izstrādātas, jo būtiski ir mainījusies raidorganizāciju nozare - palielinājies komercraidorganizāciju skaits, to aptveramība, auditorija, pilnveidoti tehniskie līdzekļi, kā arī izteiksmes un auditorijas ietekmēšanas metodes. Līdz ar to nav objektīva pamata pašreizējo aizliegumu attiecināt vienīgi uz sabiedriskajām raidorganizācijām, norāda Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijā.

Žurnālistu, kurš kandidē vēlēšanās, raidorganizācija priekšvēlēšanu periodā varēs aizvietot ar kādu citu, uzticēt viņam citus pienākumus vai arī piešķirt atvaļinājumu.

Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija šodien vienojās lūgt Saeimu grozījumus likumā „Par priekšvēlēšanu aģitāciju pirms Saeimas vēlēšanām un Eiropas Parlamenta vēlēšanām” iekļaut Saeimas 25.marta sēdes darba kārtībā.

Latvijā

Vācijas interneta tirdzniecības uzņēmums "Zalando" trešdien paziņoja, ka grasās iegādāties konkurentu "About You" par 1,1 miljardu eiro, lai radītu Eiropas platformu, kas spētu labāk konkurēt ar Ķīnas interneta tirdzniecības milžiem.