Pērn nodarbināto skaits Valsts kancelejā samazināts par 23%

Pērn nodarbināto skaits Valsts kancelejā samazināts par 23%, no 157 darbiniekiem 2009.gada sākumā līdz 121 darbiniekam šā gada sākumā, liecina Ministru prezidenta Valda Dombrovska (JL) ziņojums Saeimai par ministrijas plānotajiem darbiem 2010. gadā.

Strukturālo reformu ietvaros 2009.gadā mainīta Valsts kancelejas struktūra - likvidēta viena pastāvīga nodaļa un viens departaments, bet deviņas nodaļas sapludinātas departamentos, koncentrējot funkciju izpildi. Minētajā laika periodā daļēji pārņemtas Valsts civildienesta pārvaldes funkcijas, samazinātas funkciju izpildei nepieciešamās kopējās izmaksas, liecina ziņojums.

Valsts kancelejai finansējums atlīdzībai 2010.gadā samazināts par 1 095 170 latiem jeb 45%, salīdzinot ar 2009.gada 1.janvāra rādītājiem. Vidējā mēneša atlīdzība strādājošajiem 2010.gadā, salīdzinot ar 2009.gada sākumu, samazinājās par 370 latiem jeb 29%.

Kopējais resora "Ministru kabinets" valsts budžeta finansējums pamatfunkciju īstenošanai 2010.gadam samazinājies par 2 179 947 latiem, salīdzinot ar 2009.gada 1.janvāra rādītājiem.

Kopējais Valsts kancelejas valsts budžeta finansējums pamatfunkciju īstenošanai 2010.gadam samazinājies par 1 887 864 latiem, salīdzinot ar 2009.gadu 1.janvāra rādītājiem.

Kā svarīgākie Valsts kancelejas plānotie darbi ziņojumā norādīts, ka nepieciešams turpināt un nodrošināt sākto valsts funkciju izvērtēšanu, galarezultātā piedāvājot optimizētu funkciju sarakstu. Pēc funkciju inventarizācijas pabeigšanas koriģējams pārvaldes institucionālais modelis, nosakot, kādā pārvaldes līmenī tiek nodrošināta konkrēto funkciju īstenošana, tostarp pakalpojumu sniegšana, uzlabojot to kvalitāti un pieejamību.

Tāpat plānots nodrošināt vismaz septiņu funkciju auditu veikšanu atbilstoši Ministru kabineta apstiprinātajam plānam, apstiprināt Ministru kabineta ieteikumus vienotai iestādes struktūras izveidošanas un amatu sarakstu saskaņošanas kārtībai un koordinēt to ieviešanu, kā arī pabeigt konsultācijas un apstiprināt koncepciju "Par valsts vispārējā un specializētā civildienesta sistēmas vienkāršošanu", nodrošinot pieņemto risinājumu ieviešanu.

Valsts kanceleja šogad plāno pilnībā pāriet uz elektronisko dokumentu apriti un samazināt birokrātiskās procedūras dokumentu saskaņošanas procesā, ieviešot Ministru kabineta kārtības ruļļa 2010.gada grozījumos paredzētās izmaiņas.

Ziņojumā arī norādīts, ka tiks pabeigts darbs pie aktualizētās normatīvo aktu izstrādes rokasgrāmatas, ieviest Valsts kancelejā kvalitātes vadības sistēmu, veicot procesu analīzi un to racionālu optimizāciju, kā arī stiprināt valdības krīzes komunikāciju un sociālo mediju izmantošanu politikas veidošanā.

Svarīgākais