Prāta Vētra neļaus "Vienotībai" izmantot savas dziesmas

© f64

Populārā grupa Prāta vētra neļaus jaundibināmajai politiskajai apvienībai Vienotība valkāt mūziķu vārdu un izmantot reklāmas materiālos dziesmu Esam un būsim vai tās fragmentu "mēs esam un būsim tie labākie".

Jaunā laika (JL) preses pārstāve Laila Timrota apgalvo, ka šī dziesma ir atskaņota balsu skaitīšanas laikā sestdien notikušajā JL kopsapulcē un turpmāk pirmsvēlēšanu kampaņā to nekādā veidā nav paredzēts izmantot. "Nevarēju atrast [apvienības] adresi, uz kurieni nosūtīt LR Autortiesību likumu. Vēlos darīt zināmu, ka Prāta vētras autoru kolektīvs atļauju izmantot savas dziesmas tekstu nav devis un nedos," – tā īsumā par sestdien JL kopsapulcē atskaņoto dziesmu sociālajos tīklos raksta grupas menedžere Aija Auškāpa.

Prāta vētras menedžere atklāj, ka pirmdien no JL preses sekretāres saņēmusi vēstuli, kurā tā solās turpmāk neizmantot slavenās grupas dziesmu un visu vainu par sacelto ažiotāžu noveļ uz žurnālistiem, kuri apmeklējuši JL kopsapulci un neprecīzi interpretējuši tur notiekošo.

Savukārt L. Timrota Neatkarīgajai atzīst, ka notikušais bijis dažu mediju pārstāvju pārpratums. Balsu skaitīšanas laikā uz videoekrāna esot projicēts liels zaļas krāsas burts V un fonā skanējusi minētā dziesma. Tās laikā esot izcelti dziesmas vārdi – "mēs esam un būsim tie labākie". "Diemžēl ne vienmēr žurnālisti publicē pārbaudītu informāciju, un tā tas šoreiz gadījies arī ar ziņu, kurā kļūdu un neprecizitāšu gana, tostarp arī attiecībā uz dziesmu. Vienotība savā kampaņā Esam un būsim neizmantos. Mēs par dziesmas atskaņošanu esam samaksājuši autortiesību maksājumu," skaidro JL pārstāve.

Autortiesību un komunicēšanās konsultāciju aģentūra/Latvijas Autoru apvienība (AKKA/LAA) norāda, ka bez īpaša pilnvarojuma autoru darbu izmantojumu reklāmās tā neadministrē, jo to dara pats autors vai šajā gadījumā – grupa Prāta vētra. "Tikai autors var noteikt, kādu produktu vai ideju viņš ar savu darbu gatavs reklamēt un kādu atlīdzību par to vēlas saņemt," uzsver biedrības AKKA/LAA komunikācijas nodaļas vadītāja Agnese Kārše. "Lai izmantotu autoru darbu, neatkarīgi no tā, vai izmantots tiek viss darbs vai darba fragments, jāsaņem autoru atļauja. Ja šo dziesmas fragmentu izmantotu kādās reklāmās un reklāmas veidotāji nebūtu saņēmuši dziesmas autoru piekrišanu, autoriem būtu jāvēršas tiesā ar prasību pārtraukt tiesību pārkāpumu, kā arī jāpieprasa kompensācija par sava darba izmantošanu bez atļaujas," ir pārliecināta AKKA/LAA.

Svarīgākais