Vējonis: Pielaides nedošana nenotiek spekulatīvā veidā

© F64

Drošības dienestiem ir jāapliecina, ka tie nedarbojās nevienas parijas pavadā, šovakar Latvijas Televīzija (LTV) raidījumā "Satrēgumstunda" sacīja topošais Valsts prezidents Raimonds Vējonis (ZZS).

Runājot par pielaides valsts noslēpumam piešķiršanu vai atteikšanu, Vējonis norādīja, ka vienmēr var apstrīdēt pielaižu došanas vai nedošanas faktu. Tomēr pielaižu piešķiršanas sistēma, kas tika ieviesta Latvijai iestājoties NATO, tika akceptēta kā atbilstoša NATO drošības prasībām.

"Pielaides nedošana nenotiek spekulatīvā veidā," pārliecināts Vējonis. "Manuprāt, ir būtiski sabiedrībai sniegt kaut kādus paskaidrojumus par šo atļauju [pielaižu valsts noslēpumam] nepiešķiršanu, bet jāpatur prātā, ka ne visas lietas varēs sabiedrībai zināmas, jo informācija nāk no dažādiem avotiem, tai skaitā izlūkdienestiem," viņš piebilda.

Attiecībā uz pēdējā laikā izskanējušām versijām par Drošības policiju, viennozīmīgi skaidrs, un to ir apliecinājis arī iekšlietu ministrs, ka tiks veikta attiecīga izvērtēšana, kas ir patiess un kas nav, norādīja Vējonis.

Kā ziņots, par Valsts prezidentu šodien Saeima ievēlēja Zaļo un zemnieku savienības virzīto kandidātu Vējoni. Viņu ievēlēja piektajā balsojumā, kurā viņu atbalstīja 55 deputāti. Vējonis šajā balsošanas kārtā bija vienīgais kandidāts. Pret viņu nobalsoja 42 tautas kalpi. Viens balsošanas biļetens izrādījies nederīgs, bet viens parlamentārietis nav piedalījies balsojumā.

Pašreizējā prezidenta Bērziņa pilnvaras beigsies šā gada 7.jūlijā.

Vējonis būs piektais Valsts prezidents kopš Latvijas valsts neatkarības atjaunošanas un devītais kopš Latvijas valsts dibināšanas.

Latvijā

Celtniecības sadārdzinājumi, lielo projektu vēl lielākās izmaksas, inflācijas procents būvniecībā, kas jau kļuvis par atsevišķu rādītāju ekonomikas datos — visi šie cenu pieaugumi galu galā atspoguļojas preču un produktu cenās, sitot pa gala patērētāju makiem. Laiks apskatīt ziloni istabā, kāpēc pie mums gatavais objekts nereti izrādās pat divkārt dārgāks, nekā bija plānots — un te nerunāsim pat ne par “Rail Baltica”.

Svarīgākais