Lai gan Satiksmes ministrija iepriekš bija lūgusi pasažieru pārvadātājiem zaudējumu segšanai piešķirt 1,42 miljonus latu, šodien tika nolemts piešķirt tikai pusi - 706 360 latus.
Jau šodien iesniegtajos precizētajos dokumentos valdībā bija prasīta uz pusi mazāka summa, kas saniknoja pārvadātājus.
Kā šodien biznesa portālam "Nozare.lv" atzina Latvijas Autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācijas (LARPA) pārstāvis Uldis Kolužs, ir nepieciešami vismaz 1,42 miljoni latu, lai segtu vietējo reģionālo pārvadātāju zaudējumus šajā gadā. Ar 700 000 latu pārvadātāji nevarot sekmīgi pabeigt gadu.
Iepriekš Satiksmes ministrija (SM) lūdza papildus piešķirt 1,42 miljonus latu no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem, lai nodrošinātu finansējumu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem ar autobusiem reģionālajos vietējās nozīmes maršrutu tīkla maršrutos.
Saskaņā ar precizēto pieprasījumu Vidzemes plānošanas reģionam paredzēti 421 255 lati un Zemgales plānošanas reģionam - 339 105 lati.
Šodien valdībā šis jautājums tiks skatīts jau trešo reizi.
Kā ziņots, sevišķi kritiska situācija esot izveidojusies gan Zemgales, gan Vidzemes plānošanas reģionā, kur finansējuma nepietiekamības dēļ draud sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas pārtraukšana, kā arī atsevišķu uzņēmumu maksātnespēja. Līdz ar to iedzīvotājiem netikšot garantēti pieejami sabiedriskā transporta pakalpojumi un netiks nodrošināta iespēja apmeklēt vismaz izglītības un ārstniecības iestādes, valsts un pašvaldību institūcijas, kā arī darbavietas.
Satiksmes ministrija gan arī norāda, ka Saeimā ir iesniegts izskatīšanai un tiek virzīts uz otro lasījumu likumprojekts "Grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā", kas paredz centralizēt sabiedriskā transporta pakalpojumu pārzināšanas un organizēšanas funkciju, reģionālo starppilsētu nozīmes maršrutu tīkla, reģionālo vietējās nozīmes maršrutu tīkla un visu dzelzceļa maršrutu pārzināšanas un organizēšanas funkciju nododot Sabiedriskā transporta padomei, izveidojot vienotu reģionālās nozīmes maršrutu tīklu.