Valsts kontrole nākamā gada revīzijās par budžeta līdzekļu izmantošanu plāno pastiprinātu uzmanību līdzekļiem, ko ministrijas izmanto informatīvajām kampaņām plašsaziņas līdzekļos.
Valsts kontrolē aģentūru LETA informēja, ka tā savu viedokli par konkrētas rīcības tiesiskumu izsaka tikai pēc revīzijas pabeigšanas, kuras laikā revidenti ir iepazinušies ar konkrētu faktisko situāciju, izvērtējuši darījumu vai rīcības atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām prasībām.
Taču saistībā ar pastiprināti ievērsto uzmanību par Izglītības un zinātnes ministrijas rīcību, maksājot par reklāmas izvietošanu medijos, Valsts kontrole nākamā gada finanšu revīzijās plāno izvērtēt visu ministriju budžeta līdzekļu izmantošanu informatīvām kampaņām plašsaziņas līdzekļos un savu viedokli paust saimnieciskā gada pārskata ziņojumā.
Kā vēstīja raidījums "Nekā personīga", izglītības un zinātnes ministra Vjačeslava Dombrovska (RP) vadītā ministrija nopirkusi reklāmu četros masu medijos uz četriem mēnešiem, šim nolūkam tērējot nepilnus 22 000 latu. Pirms divām nedēļām slēgts pakalpojumu līgums ar "Latvijas Avīzi" par 6050 latiem. Līdzīgs darījums slēgts ar portālu "Sportacentrs" par vairāk nekā 3000 latu. Reklāmu ministrija publicējusi laikrakstā "Neatkarīgā", bet apjomīgākais līgums ministrijai ir ar "Radio SWH", kurā radio apņemas veidot 24 ziņu raidījumus un 24 autorraidījumus par izglītības procesiem Latvijā.
"Nekā personīga" veidotāji izteica varbūtību, ka šādu līgumu slēgšana ir saistīta ne tikai ar pašas ministrijas, bet gan arī ar Reformu partijas ministru popularizēšanu un viņu reitingu celšanu pirms nākamruden gaidāmajām Saeimas vēlēšanām.
Ministru prezidents Dombrovskis izdeva rezolūciju, kurā uzdeva izglītības ministram sniegt paskaidrojumus par IZM noslēgtajiem reklāmas līgumiem par sava darba popularizēšanu vairākos masu medijos.