Sinoptiķi prognozē: otrdiena būs saulaina un silta

© f64.lv, Gints Ivuškāns

Otrdienas rītā Latvijā ir maz mākoņu un nav nokrišņu, liecina meteoroloģiskā informācija.

Šorīt apledojuma dēļ lielā daļā Latvijas teritorijas ir apgrūtināti braukšanas apstākļi, informē "Latvijas valsts ceļi".

Šorīt apgrūtināta braukšana ir pa Tallinas šoseju, pa Vidzemes šosejas posmiem Rīga- Līgatne, Cēsu pagrieziens- Raunas pagrieziens un Vireši- Veclaicene, pa Valmieras šosejas posmiem Murjāņi- Braslas tilts un Stalbe- Valka un pa Rīgas apvedceļu Baltezers- Saulkalne.

Tāpat apgrūtināti braukšanas apstākļi ir Bauskas šosejas posmā Dizmukalns- Grenctāle, Jelgavas šosejas posmā Olaine- Meitene, Liepājas šosejas posmos Kaģi- Blīdene un Kalvene- Liepāja, kā arī Ventspils šosejas posmā Kūdra- Usma.

Latgalē apgrūtināti braukšanas apstākļi ir pa Daugavpils šoseju, Rēzeknes šoseju, ceļu Grebņeva- Medumi un Daugavpils un Rēzeknes apvedceļiem.

Pa reģionālajiem autoceļiem apgrūtināta braukšana ir visā valsts teritorijā, izņemot Rīgas un Saldus apkaimes.

Dienā Latvijā būs saulains laiks, bez nokrišņiem, prognozē sinoptiķi.

Pūtīs lēns līdz mērens ziemeļu, ziemeļrietumu vējš. Maksimālā gaisa temperatūra gaidāma no +2..+3 grādiem vietām valsts austrumos un Vidzemes piekrastē līdz +8 grādiem Kurzemes centrālajā un dienvidu daļā.

Saskaņā ar Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra datiem augstākā gaisa temperatūra, kas 14.februārī līdz šim reģistrēta Latvijā, ir +7,8 grādi 1995.gadā Madonā.

Rīgā gaidāms sauss un saulains laiks, pūtīs lēns līdz mērens ziemeļu, ziemeļrietumu vējš un gaisa temperatūra paaugstināsies līdz +5 grādiem, bet pie jūras tā nepārsniegs +3 grādus.

Laikapstākļus nosaka anticiklons. Atmosfēras spiediens jūras līmenī no 1023 hektopaskāliem valsts austrumu pierobežā līdz 1030 hektopaskāliem Kurzemē.

Latvijā

Jau vairākus gadus esam stāstījuši par Krievijā un Baltkrievijā ražotām sakaru sistēmām, ko joprojām izmanto Latvijas dzelzceļš. Šobrīd mums ir pieejama pilna aina, cik un kādas agresorvalstu uzņēmumos radītas programmas nodrošina informācijas vākšanu, apkopošanu un sūtīšanu uz Krieviju. Sistēmas vienā dienā atslēgt nevar, jo tad satiksme uz austrumiem apstāsies. Bet pastāv iespējas to visu aizstāt ar rietumos ražotiem produktiem. Kas joprojām nav izdarīts. TIkmēr Satiksmes ministrija plāno par "Rail Baltica" atbildīgo uzņēmumu "Eiropas dzelzceļa līnijas" integrēt "Latvijas dzelzceļa" koncernā. Sanāk, ka par mūsu drošības un pat militāro garantu saukto ātrgaitas vilciena projektu savienos ar uzņēmumu, kurš tiešā veidā joprojām ir sasaistīts ar Krieviju, vēsta TV3 raidījums "Nekā personīga".