Gadsimta projekts “Rail Baltica” īstenošanai būs vajadzīgs finansiāls ieguldījums no Latvijas puses, tā “tv3.lv” podkāstā “Piķis un ģēvelis!” komentēja bijušais satiksmes ministrs Anrijs Matīss.
Viņš uzskata, ka būs nepieciešams līdzfinansējums, jo Eiropas Savienība diez vai maksās par pārcenotām dzelzceļa stacijām vai pārcenotu lidostas staciju.
Viņš uzsvēra, ka Latvijai ir nepieciešams sākt būvēt pamata trasi, tad varētu lūgt palīdzību Eiropas fondiem.“No Eiropas nedabūs neko, kamēr nebūs uzbūvētas sliedes, nevar rādīt sastumtas smilšu čupas,” piebilda Matīss.
Jau ziņots, ka pieļāvumi, ka Latvija nebūvēs dzelzceļa projekta "Rail Baltica" posmu no Rīgas līdz Igaunijai, ir tikai baumas, paziņoja Latvijas Ministru prezidente Evika Siliņa (JV).
Siliņa uzsvēra, ka finansējums "Rail Baltica" ir visu triju Baltijas valstu kopīgā prioritāte. "Mērķis ir panākt maksimālu atbalstu šim projektam nākamajā Eiropas Savienības budžetā," teica Latvijas premjere. Runājot par rīcību 2026. gadā, Siliņa pauda, ka "naudas būvniecībai šobrīd pietiek, atliek tikai būvēt, būvēt un būvēt".
Siliņa uzsvēra, ka Latvijai ir gan Eiropas Savienības nauda, gan finansējums no valsts budžeta, lai varētu būvēt šo projektu.
Viņa norādīja, ka par finansējumu savienojumam ar Igauniju domāts par dažādiem risinājumiem, tostarp Latvijā tiek runāts par publisko un privāto partnerību. "Bet visas baumas, ka mēs uz Igauniju nebūvēsim, ir baumas. Mums ir vajadzīgs šis savienojums," uzsvēra Siliņa.