Pasažieru pārvadājumi pa dzelzceļu netiks samazināti bet tieši otrādi – tiks palielināti, un būs arī jauni maršruti, “XTV” raidījumā “Naudas cena” stāstīja satiksmes ministrs Atis Švinka.
“Ir 21 miljons pasažieru braucienu gadā, un ir pieprasījums pēc vēl, tāpēc nozarei ir jādomā, kā šo pieprasījumu apmierināt," spriež Švinka.
Kopā ar igauņu kolēģiem Latvija ir vienojusies, ka viens “Stadler” vilciens jau šā gada beigās kursēs maršrutā Tartu - Rīga.
Pēc tam būšot vilciens vakarā uz Daugavpili, kā arī no rīta no Daugavpils uz Rīgu, un pēc tam uz Tartu. Ministrs sola: "Rīga - Tartu - Daugavpils - Tartu būs papildu maršruts ar ļoti modernu “Stadler” vilcienu."
Nākamgad sagaidīsim jau otru vilcienu, kuru varēsim šajā maršrutā laist. Bet 2029. gadā būs “baterijvilcieni”. "Jā, ir izaicinoši tas, ka ar vienu uzlādi pietiek tikai stundai, taču, ja uzlāžu problēma tiks atrisināta, un, ja no Rīgas Cēsis varēs sasniegt stundas laikā, tad Cēsīm tas kļūs par jaunu stāstu - tad “Cēsis pārvērstos par Siguldu”, un cilvēkiem būtu nodrošināts jauns mobilitātes līmenis,” pauda Atis Švinka.