AS "Balticovo" 2024. gadā turpināja stabilu izaugsmi, nodrošinot stabilus finanšu rezultātus un mērķtiecīgi ieguldot ilgtspējīgā attīstībā. Aizvadītajā gadā īpašs uzsvars likts uz uzņēmuma stratēģisko pāreju uz ārpus sprosta turētu vistu novietnēm, vienlaikus attīstot uzņēmuma eksporta tirgus, aprites ekonomikas risinājumus un paplašinot produktu klāstu.
2024. gadā AS "Balticovo" turpināja nodrošināt stabilu darbību, Latvijas ražotnēs saražojot kopumā 681 miljonu olu. Uzņēmuma apgrozījums pārskata gadā sasniedza 112,1 miljonu eiro, uzņēmuma peļņa veidoja 11,77 miljonus eiro.
Ieņēmumu struktūrā būtiskāko daļu veidoja ieņēmumi no čaumalu olu pārdošanas, kam seko šķidro olu produktu un vārīto olu segments. Apgriezienus turpina uzņemt uzņēmuma jaunie produkti - olu makaroni un olu saldējums.
Eksports joprojām ir nozīmīgs uzņēmuma darbības virziens, veidojot aptuveni 70% no kopējās uzņēmuma olu produkcijas realizācijas apjoma. "Balticovo" produkti tiek eksportēti uz vairāk nekā 20 valstīm, tostarp Eiropas Savienības un citiem tirgiem visā pasaulē. Nozīmīgu vietu "Balticovo" produktu eksportā ieņem Centrāleiropas valstis, savukārt pērn būtiski pieaudzis eksports uz Spānijas un Beļģijas tirgiem.
“2024. gads "Balticovo" ir bijis pārliecinošas izaugsmes un pārmaiņu gads. Mēs esam nostiprinājuši pamatus ilgtspējīgai nākotnei, kur galvenajā lomā ir gan cilvēki, gan dzīvnieku labturība, gan atbildīga resursu izmantošana,” norāda AS "Balticovo" valdes priekšsēdētājs Vladimirs Mhitarjans, “savukārt finanšu rezultāti par 2025. gada pirmo pusi ļauj prognozēt, ka "Balticovo" šogad pārsniegs 150 miljonu eiro apgrozījumu.”
2024. gads ir zīmīgs ar faktu, ka "Balticovo" ir sekmīgi uzsācis piedāvāt pircējiem pārtikas produktus, kuru galvenā izejviela ir pašu ražotās olas. Pieprasījums pēc olu saldējuma un olu makaroniem pēdējā gada laikā ir pieaudzis, apliecinot, ka patērētāji novērtē gan produkta kvalitāti, gan uzturvērtību. Šī interese devusi iespēju uzņēmumam paplašināt sortimentu un aktīvāk attīstīt jaunu, uz olām balstītu produktu līniju, nostiprinot "Balticovo" pozīcijas kā inovatīvam un uz pievienoto vērtību orientētam pārtikas ražotājam.
Ilgtspējīga ražošana un jauni produkti
2024. gadā "Balticovo" uzsāka vairāk nekā kopumā 100 eiro vērtu investīciju projektu, kas paredz uzņēmuma pāreju uz ārpus sprosta olu ražošanu. Ir uzsākta deviņu dējējvistu un divu jaunputnu novietņu projektēšana un būvniecība Iecavā. Šis solis ir daļa no ilgtermiņa stratēģijas pilnībā atteikties no sprostu sistēmām un nodrošināt augstākus dzīvnieku labturības standartus.
Vienlaikus uzņēmums turpinājis attīstīt produktu sortimentu — līdzās jau iepriekš piedāvātajam olu saldējumam tirgū nonākuši "Balticovo" olu makaroni. Tie ražoti no ārpus sprosta dētām olām un cieto kviešu durum miltiem. Jaunais produkts akcentē olu kā daudzveidīgu un uzturvielām bagātu pārtikas izejvielu.
Eksports un tirgu dažādošana
Tāpat kā 2023. gadā, arī pagājušajā gadā aptuveni 70% no "Balticovo" produkcijas tika eksportētas uz vairāk nekā 20 valstīm. Eiropā dominē "Balticovo" čaumalu olu eksports, savukārt ārpus Eiropas - olu produkti ar ilgāku uzglabāšanas termiņu, piemēram, olu pulveris un šķidrie olu produktu. Svarīgi atzīmēt, ka "Balticovo" būtiski palielinājis eksporta apjomus Spānijas un Beļģijas tirgos.
Uzņēmums arī aktīvi attīsta jaunas sadarbības ārpus ES, tostarp Tuvo Austrumu un Āzijas tirgos, un investē loģistikas un iepakojuma risinājumos, lai nodrošinātu produkcijas kvalitāti arī lielos attālumos.
Ieguldījumi aprites ekonomikā un infrastruktūrā
"Balticovo" 2024. gadā īstenojis vairākus nozīmīgus infrastruktūras projektus. Pērn pabeigta "Egg Energy" biogāzes stacijas modernizācija, kā arī atklāta biometāna ražošanas stacija "Bovo Gas", kurā uzņēmums izmanto pašu saimniecībā radītos kūtsmēslus kā izejvielu dabasgāzes ekvivalenta ieguvei. Biometāns tiek ievadīts Latvijas gāzes kopējā tīklā, tādējādi stiprinot uzņēmuma lomu kā aprites ekonomikas spēlētājam un padarot valsti enerģētiski neatkarīgāku.
Lai efektīvāk izmantotu zemes resursus un uzturētu rūpnīcas teritorijas, 2024. gadā ieviesta inovatīva ilgtspējas iniciatīva — saules ganības, kur saules paneļu parkā ganās 150 aitu ganāmpulks.
Papildus tam uzņēmums ieguldījis vairāk nekā 500 tūkstošus eiro ūdens kvalitātes uzlabošanā — izbūvēta jauna ūdens atdzelžošanas stacija, rekonstruēta ūdensapgādes infrastruktūra, kas ik dienu nodrošina fabriku ar līdz pat 500 m³ ūdens pieejamību ražošanas un putnu dzirdināšanas vajadzībām.
Nākotnes fokuss - pilns ražošanas cikls, digitalizācija un cilvēkkapitāls
"Balticovo" turpina virzību uz pilna cikla ražošanas modeli, nodrošinot vistu barības ražošanu, kvalitātes kontroli savā laboratorijā un šķirošanu modernizētos olu šķirošanas centros. Ir uzsākta jaunas olu šķirotavas projektēšana un būvniecība, kas ļaus paplašināt pārtikas produktu klāstu un palielināt jaudas vārīto un šķidro olu segmentos.
Tāpat tiek īstenota ražošanas procesu digitalizācija, tostarp mākslīgā intelekta risinājumi un LEAN principi darba efektivitātes uzlabošanai. Svarīgs fokuss ir arī uz cilvēkkapitālu — tiek stiprinātas darbinieku apmācības, īpaši ilgtspējas un digitālo prasmju jomā.
Par "Balticovo"
AS "Balticovo" ir viens no vadošajiem pārtikas ražošanas uzņēmumiem Ziemeļeiropā, kas nodarbojas ar olu un olu produktu ražošanu. Dibināts 1972. gadā, AS "Balticovo" ir 100% Latvijas kapitāla uzņēmums un viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem Latvijā. AS “Balticovo” attīsta atbildīgu ražošanu, tāpēc ik gadus investē ārpus sprosta vistu olu ražošanas palielināšanā, kā arī ilgtspējīgu, aprites ekonomikā balstītu risinājumu ieviešanā. "Balticovo" ir pirmais privātā un vietējā kapitāla uzņēmums Latvijā, kuram Ziemeļu investīciju banka piešķīrusi finansējumu, tā apliecinot uzticību uzņēmuma spējai īstenot ilgtspējīgus risinājumus pārtikas ražošanas nozarē.