Latvijā mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums šogad maijā, pēc kalendāri koriģētajiem datiem, salīdzināmajās cenās samazinājies par 2% salīdzinājumā ar 2024.gada attiecīgo periodu, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.
Tostarp pārtikas preču mazumtirdzniecībā bija kritums par 5%, nepārtikas preču mazumtirdzniecības apmēri, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 0,1%, bet autodegvielas mazumtirdzniecības apmēri kritās par 1,3%.
Salīdzinot ar 2024.gada maiju, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā - par 10,6%, informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos - par 7,5% un kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā - par 5,8%.
Apgrozījums saruka arī mazumtirdzniecībā stendos un tirgos - par 12,3%, apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā - par 6,1% un kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā - par 5,5%.
Mazumtirdzniecības kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, šogad maijā salīdzinājumā ar pagājušā gada maiju samazinājās par 2%.
2025.gada maijā, salīdzinot ar aprīli, pēc sezonāli koriģētiem datiem, salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 0,7%.
Pārtikas preču mazumtirdzniecībā bija kritums par 1,1%, nepārtikas preču mazumtirdzniecības apmēri, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 1%, bet autodegvielas mazumtirdzniecībā bija pieaugums par 0,7%.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos - par 2,7% un kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā - par 2,6%.
Savukārt lielākais apgrozījuma kritums bija farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā - par 4,2%, mazumtirdzniecībā pa pastu vai internetveikalos - par 3,4% un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā - par 2,1%.
2025.gada maijā, salīdzinot ar aprīli, mazumtirdzniecības kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 2,4%.