Par vairāk nekā 40 tūkstošiem pētīs Latvijas iedzīvotāju medijpratību

© Aigars Eglīte / F64

SIA "Latvijas fakti" uzvarējusi Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) iepirkumā iedzīvotāju medijpratības pētījuma veikšanai, liecina informācija Elektronisko iepirkumu sistēmā.

Līguma kopējā summa ir 40 264 eiro.

Informācija "Firmas.lv" liecina, ka "Latvijas fakti" 2023.gadā strādāja ar 818 233 eiro apgrozījumu un 225 955 eiro peļņu. Uzņēmums reģistrēts 2004.gadā, un tā pamatkapitāls ir 2900 eiro. "Latvijas fakti" 58% kapitāldaļu pieder Aigaram Freimanim un 42% pieder Somijā reģistrētajam uzņēmumam "Taloustutkimus".

Iepirkuma tehniskajā specifikācijā norādīts, ka iepirkuma mērķis ir veikt pētījumu, kas ļauj analizēt Latvijas iedzīvotāju medijpratības līmeni un identificēt stratēģiski nepieciešamās darbības medijpratības sekmēšanai Latvijā.

Paredzēts, ka pētījumu veidos divas daļas, balstoties uz NEPLP medijpratības ekspertu darba grupas izstrādāto metodoloģiju, kā pētīt un analizēt medijpratības līmeni Latvijas sabiedrībā. Plānots veikt kvantitatīvu pētījumu - reprezentatīvu Latvijas iedzīvotāju aptauju, kā arī kvalitatīvu pētījumu - veikt daļēji strukturētas intervijas ar Latvijas iedzīvotājiem.

Šāds pētījums veikts arī pērn. Šogad jautājumi satura un apmēra ziņā plānoti līdzīgi.

Aptaujas un intervijas iecerēts veikt no marta līdz aprīlim.

Plānots, ka aptauju kopējais respondentu skaits būs vismaz 1500. Kā aptaujas mērķa grupas norādītas visi Latvijas pastāvīgie iedzīvotāji vecumā no 15 gadiem un vecāki.

Savukārt interviju kopējais respondentu skaits plānots vismaz vismaz 50. To mērķa grupas ir visi Latvijas pastāvīgie iedzīvotāji vecuma grupā no deviņiem gadiem un vecāki.

Aptaujās un intervijās pretendentam būs jānodrošina Latvijas reģionu reprezentativitāte.

Kopējais darba izpildes laiks ir no līguma noslēgšanas dienas līdz šā gada 30.jūnijam.

Latvijā

Bez aizķeršanās Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (SEPLP) trešdien, 30. aprīlī, padomes sēdē ievēlēja Anitu Braunu par valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Latvijas Sabiedriskais medijs” galveno redaktori uz piecu gadu termiņu, sākot ar 2025. gada 1. jūniju. Galvenais redaktors ir persona, kas atbild par sabiedriskā medija redakcionālās politikas veidošanu un īstenošanu. Kāda būs šī politika, aptuveni varam nojaust no līdzšinējā sabiedriskā medija vēstījuma. Ko par redaktora izvēli saka SEPLP priekšsēdētājs Jānis Siksnis un bijušais kultūras ministrs Nauris Puntulis (NA)?

Svarīgākais