Laikraksts: Ukraina ir gatava pamieram, bet noteikusi "sarkanās līnijas" sarunās ar Krieviju

© Pixabay

Ukraina noteikusi "sarkanās līnijas" iespējamās sarunās ar Krieviju, ziņo britu avīze "The Independent", atsaucoties uz augsta ranga Ukrainas amatpersonām, kas vēlējušās palikt anonīmas.

Pēc laikraksta sarunbiedru teiktā, Ukraina nav gatava pilnībā atdot Krievijas kontrolē Doneckas, Luhanskas, Zaporižjas un Hersonas apgabalus, par kuru aneksiju Krievija ir paziņojusi, taču tos nav pilnībā okupējusi.

"The Independent" avoti norādījuši, ka Kijivā ir samierinājušies ar to, ka pašreizējā frontes līnija pamiera ietvaros varētu tikt iesaldēta, taču papildu teritoriju atdošana nav pieņemama.

"Nav saprātīgi pieprasīt pilnīgu, piemēram, Zaporižjas vai Hersonas [apgabalu] nodošanu. Mums tas izklausās pēc pilnīgām muļķībām," sacījis viens no avotiem, piebilstot, ka Ukraina okupēto teritoriju atdošanu centīsies panākt ar diplomātiskiem līdzekļiem.

Citas "sarkanās līnijas", no kurām Ukraina negrasās atkāpties, pēc laikraksta sarunbiedru teiktā, ir Krievijas nolaupīto tūkstošiem Ukrainas bērnu atgriešanās, Krievijas nelikumīgi aizturēto tūkstošiem civiliedzīvotāju, kuri nav uzskatāmi par karagūstekņiem, atgriešanās, kā arī nepieciešamība pēc starptautiskām drošības garantijām, ja Krievija pārkāps pamiera nolīgumu.

"Mēs patiešām esam gatavi noslēgt mieru, bet mums ir vajadzīgs ilgtermiņa miers, nevis īstermiņa uguns pārtraukšana," laikrakstam sacījusi kāds augsta ranga Ukrainas amatpersonas.

Tomēr "The Independent" sarunbiedri uzsvēruši, ka viņiem ir maz ticības, ka Krievija patiešām piekritīs nolīgumam, un viņi "gaida kārtējo triku" no Maskavas puses.

Jau ziņots, ka ASV ir iesaistījušās sarunās ar Krieviju un Ukrainu, lai panāktu karadarbības pārtraukšanu starp abām valstīm.

Latvijā

Ar mērķi zīmoliem strādāt efektīvāk mārketinga stratēģiju izstrādē, mediju un pētījumu aģentūra “Dentsu Latvia” radījusi mākslīgā intelekta rīku COPO (Consumer in Your Pocket). Tas ir pirmais šāda līmeņa mākslīgā intelekta (MI) risinājums Baltijā, kas apvieno patērētāju, konkurentu izpēti, radošo materiālu un mediju kampaņu analīzi reālos datos vienotā sistēmā.