Aptauja, ko veica "Mars", saldumu, pārtikas produktu, mājdzīvnieku barības ražotājs un vairumtirgotājs, atklāj, ka 57% Latvijas iedzīvotāju, iegādājoties pārtikas produktus, pievērš uzmanību tam, vai tie ir ražoti atbildīgi un ilgtspējīgi. Piemēram, iepazīstoties ar informāciju, kā iegūtas produkta ražošanā izmantotās izejvielas; vai iepakojums ir pārstrādājams; kā izmantotas izejvielu audzēšanai paredzētās zemes platības un ūdens resursi u.tml. Mindaugas Gutauskas, "Mars Pet Nutrition" tirgus direktors Baltijas valstīs un Ukrainā, norāda, ka šie rezultāti apliecina ilgtspējas pieaugošo nozīmi patērētāju vidū, tādējādi ilgtspējīgi ražoti produkti ne tikai pārstāv zīmola vērtības, bet arī nodrošina papildu konkurences priekšrocības.
Aptaujas rezultāti rāda, ka patērētāji arvien biežāk dod priekšroku atbildīgi un ilgtspējīgi iegūtiem un iepakotiem pārtikas produktiem, kā arī ir viņi gatavi tērēt vairāk, lai iegūtu izcilas garšas un kvalitātes produktus.
Kopumā, pēc "Mars" datiem, 47% Latvijas patērētāju pauž gatavību maksāt vairāk par augstas kvalitātes produktiem.
"Mars Pet Nutrition" tirgus direktors Baltijas valstīs un Ukrainā Mindaugas Gutauskas stāsta: "Mūsdienās labi zināmi zīmoli ir izveidojuši reputāciju, kas balstās uz nemainīgu viņu ražoto produktu kvalitāti. Patērētāji uzticas šiem zīmoliem, jo tie atbilst viņu vēlmēm. Es ticu, ka pārtikas ražotāji, kuri prioritizē ilgtspējīgu biznesa modeli, tam atbilstot nākotnes tendencēm, kā arī mainīgajām patērētāju vajadzībām un dzīvesveidam, gūs lielākas konkurences priekšrocības, jo viņu pieeja produktu ražošanā un nogādāšanā līdz veikalu plauktiem ir cieši saistīta ar patērētāju vērtībām un gaidām. Interesants piemērs ir mājdzīvnieku barība. Proti, sabiedrībā ir pieaugusi izpratne par mājdzīvnieku uztura vajadzībām, kā arī tradīcija barot mājdzīvniekus ar pārtikas pārpalikumiem ir mainījusies - tagad cilvēki izvēlas augstas kvalitātes sabalansētu mājdzīvnieku barību, kas veicina mājdzīvnieku veselību un dzīves ilgumu."
"Latvijā, pat meklējot izdevīgākus piedāvājumus, daudzi patērētāji dod priekšroku atrast zemāko cenu savu iecienīto zīmolu produktu vidū, nevis pāriet uz lētāku alternatīvu. Mūsu novērojumi liecina, ka patērētāji arvien vairāk pievērš uzmanību uzņēmuma vērtībām. Lai gan 44% mūsu aptaujas respondentu šobrīd vēl neizvirza ilgtspējīgi ražotu pārtikas produktu izvēli kā prioritāti, pārmaiņas jau ir sākušās. Manuprāt, ka nākamo gadu laikā arvien vairāk cilvēku pievērsīs uzmanību šiem aspektiem, veicot ikdienas pārtikas iepirkumus," saka Gutauskas.