Vērtēs iespēju starp Liepāju un Rīgu nodrošināt divus vilcienu reisus dienā

© Kaspars Krafts

Jāturpina vērtēt iespējas otrā ikdienas vilciena reisu pāra atklāšanai uz Liepāju, piektdien Sabiedriskā transporta padomes sēdē sacīja Autotransporta direkcijas (ATD) pārstāvji.

ATD norādīja, ka AS "Pasažieru vilciens" (PV) ir nepieciešams sagatavot papildu dīzeļvilciena sastāvu, piebilstot, ka vilciena sagatavošana patlaban ir procesā.

Tomēr, ņemot vērā ierobežoto valsts budžeta apmēru zaudējumu kompensācijai 2025.gadam, patlaban 2025.gadā netiek paredzēts atklāt papildu Liepājas un Dobeles vilcienus līdz 2025.gada 14.decembrim.

Tāpat direkcijā uzsvēra, ka kontekstā ar Liepājas kā Eiropas kultūras galvaspilsētas statusu 2027.gadā šāds papildu ikdienas vilciena reiss ir kļuvis vēl aktuālāks mobilitātes iespēju uzlabošanai starp Liepāju un Rīgu.

ATD sēdē prezentēja potenciālās izmaiņas 2025.gadā pārvadājumos pa dzelzceļu. Tostarp VAS "Latvijas dzelzceļa" (LDz) sniegtā informācija liecina, ka būvniecības darbu radītie ierobežojumi Jelgavas līnijā ir pagarināti un turpināsies līdz 2025.gada jūlijam. Tādējādi vēlu vakarā ar 60 minūšu intervālu tiks organizēta pārsēšanās uz un no maršruta Rīga-Jelgava.

Tāpat ATD informēja, ka būvniecības darbi arī Bolderājas līnijā ir pagarināti un turpināsies līdz 2025.gada vasarai. Līdz ar to vilcienu satiksme ar Bolderāju netiks atklāta pirms būvniecības darbu beigām, bet tiktu provizoriski atklāta no 2025.gada 1.septembra - ar esošajiem dīzeļvilcieniem no četriem līdz astoņiem reisu pāriem dienā.

Vilcienu kustības atklāšanai uz Bolderāju būs nepieciešams arī atsevišķs Sabiedriskā transporta padomes lēmums par jauna maršruta atklāšanu.

Padomes sēdē izcēlās diskusija par pagaidu risinājumiem Jelgavas līnijā, jo SM dzelzceļa departamenta direktors Patriks Markēvičs uzsvēra, ka Jelgavas līnijā vilcieniem jābrauc biežāk, jo tur ir liela pasažieru plūsma.

Tomēr ATD pārstāvji norādīja, ka neviens nav attiecies no intervāla grafika, tomēr atsevišķos vilcienu reisos nav iespējams palielināt reisus saistībā ar remontdarbiem. ATD uzsvēra, ka neviens nav atteicies no intervālu grafika, atsevišķos reisos nepalielinās reisu skaits saistībā ar remontdarbiem, kas ir īstermiņa risinājums, piebilstot, ka remontdarbu kavēšanās ir radījusi izdevumu ietaupījumus 2025.gada pirmajā pusē.

ATD aģentūrai LETA iepriekš skaidroja, ka atbilstoši likumdošanai konsolidētais reģionālās nozīmes sabiedriskā transporta maršrutu tīkls tiek sagatavots reizi gadā uz kārtējā gada 1.janvāri.

Patlaban ATD deleģējums no Sabiedriskā transporta padomes sēdes ir turpināt darbu pie dažādu iespējamo izmaiņu detalizētākas izpētes. Potenciāli šīs izmaiņas ietvertu tarifu pārskatīšanu, izmaiņas maršrutu tīklā, piemēram, reģionālo autobusu nerentablo reisu ar rentabilitātes rādītājiem līdz 10% izvērtēšanu, komercmaršrutu tīkla tālāku attīstību, kā arī iespējas nefinansēt pasažieru mazāk vai vispār neizmantotas infrastruktūras pozīcijas, piemēram, vilcienu staciju biļešu kases un citas pozīcijas.

ATD ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā.

Latvijā

18. novembris aizvadīts, valsts karogi vairumam ēku jau noņemti, lai atkal plīvotu nākamajos svētkos vai atceres dienās. Lai no cik izturīga auduma karogs ir šūdināts, agrāk vai vēlāk nāksies to nomainīt. Bet ko darīt ar lietošanai vairs nederīgu Latvijas karogu? To skaidro 360TV ziņas “Ziņneši”.

Svarīgākais