Plāno rūpīgāk uzraudzīt ēdiena piegādātājus

© Kaspars Krafts / F64

Pieaugot ēdienu un preču piegādes platformu “Wolt” un “Bolt Food” darbības apjomam un kurjeru skaitam Latvijā, sabiedrībā pieaugušas arī bažas par to, vai tiek ievērotas visas higiēnas prasībām un vai tiešām pirms vakariņošanas maltīti nav nogaršojis jau kāds cits. Vairāk par pakalpojumu kvalitātes un drošības kontroli devās noskaidrot TV kanāla 360 raidījums “360 ZIŅneši”.

Viens no nesenajiem piemēriem ir sociālajos tīklos publicētais video, kurā uzskatāmi redzams, kā viens no kurjeriem atplēš pasūtījuma iepakojumu un daļu tā satura atdāvina kolēģim. Par to, vai šāda prakse ir normāla un ko par to domā pārtikas uzraugi, Ziņneši dodas noskaidrot Pārtikas un veterinārajā dienestā (PVD).

"Mēs šo video redzējām tieši sociālajos tīklos. Uz jautājumu atbildot, vai tas ir pieņemami, protams, nē,” komentē Intars Saušs, PVD Pārtikas izplatīšanas uzraudzības sektora vadītājs.

Dienestā arī skaidro, ka kurjeri iespēju robežās tiek pārbaudīti ēdiena pieņemšanas brīdī, taču PVD redzeslokā, galvenokārt, ir paši ēdinātāji, nevis piegādes starpnieki. Restorāniem jāpārliecinās, ka piegādei izsniegtais ēdiens iepakots tā, lai tam nevar piekļūt, savukārt viss pārējais ir uz piegādātāja pleciem.

Par kurjeru darbu, kvalitātes un higiēnas prasībām Ziņneši vaicā arī pašiem uzņēmumiem, kuri atklāj, ka, pievienojoties platformai, kurjeriem jāiepazīstas ar uzņēmuma pārtikas piegādes normām. Ja noteikumi netiek ievēroti - sadarbība var tikt pārtraukta.

Saistībā ar video redzamo gadījumu uzņēmumā skaidro, ka konkrētās personas ir identificētas un bloķētas no “Bolt Food” platformas: “Konkrētais pasūtījums lietotājam netika piegādāts, jo pasūtījuma formā bija norādīta nepareiza piegādes adrese. “Bolt Food” noteikumi paredz, ka, ja pasūtījumu nav iespējams piegādāt, pasūtījums jāutilizē, izmetot to tuvākajā atkritumu konteinerā. Šajā gadījumā kurjers no pasūtījuma neatbrīvojās un to atvēra, kas ir nepieņemami un pret “Bolt Food” noteikumiem.

Tikmēr Zemkopības ministrijā, kuras paspārnē ir pārtikas drošības uzraudzība, norāda, ka situācija ir apzināta un tiek veiktas arī konsultācijas ar piegādes uzņēmumiem. Plānots, ka tiks izvērtētas iespējas normatīvajos aktos iekļaut prasību kurjeriem iziet higiēnas apmācības, kā arī noteikt obligāto veselības pārbaudi, kas pašlaik fasētu produktu pārvadātājiem nav jāveic.