Vislētākā dīzeļdegviela Baltijas valstu galvaspilsētās ir Rīgā

© Ģirts Ozoliņš/MN

Pagājušajā darba nedēļā Baltijas valstu galvaspilsētās degvielas cenām bija atšķirīgas tendences.

Darba nedēļas beigās augstākā benzīna cena bija Tallinā, seko Rīga un Viļņa. Savukārt dīzeļdegviela visdārgākā bija Tallinā, seko Viļņa, bet vismazāk dīzeļdegviela darba nedēļas beigās maksāja Rīgā.

Rīgā "Circle K" degvielas uzpildes stacijā Krasta ielā 95.markas benzīna cena nedēļas laikā samazinājās par 9% un piektdien maksāja 1,414 eiro par litru, bet dīzeļdegvielas cena samazinājās par 1,4% un piektdien maksāja 1,394 eiro par litru.

Viļņā "Circle K" degvielas uzpildes stacijā Savanorju prospektā 95.markas benzīna cena kritās par 1,4% un piektdien maksāja 1,389 eiro par litru, bet dīzeļdegvielas cena nedēļas laikā palielinājās par 1,5% - līdz 1,399 eiro par litru.

Tallinā "Circle K" uzpildes stacijās piektdien 95.markas benzīna cena bija 1,590 eiro par litru, kas ir par 0,7% vairāk nekā pirms nedēļas, savukārt dīzeļdegvielas cena nedēļas laikā palielinājās par 5% - līdz 1,500 eiro par litru.

Autogāzes cenas Baltijas valstu galvaspilsētās nedēļas laikā nav mainījušās. Rīgā autogāze piektdien maksāja 0,785 eiro par litru, Viļņā - 0,719 eiro, bet Tallinā - 0,68 eiro par litru.

Latvijā

Latvijas degvielas mazumtirdzniecībā konkurence ir piesātināta - degvielas uzpildes staciju skaits pret automašīnu skaitu ir viens no augstākajiem Eiropā, intervijā aģentūrai LETA atzina degvielas tirgotāja AS "Virši-A" valdes priekšsēdētājs Jānis Vība. Viņš norāda, ka degvielas tirgotāju nozare ir kapitāla ieguldījuma ziņā ļoti intensīva, bet pēdējo gadu tendence ir tāda, ka ne visi mazie spēlētāji spēj turpināt kapitālieguldījumus un uzturēt kvalitāti, tāpēc mazo spēlētāju tirgus daļa samazinās. Pēc viņa teiktā, Latvijas degvielas tirgū šobrīd situācija ir stagnējoša un kopējās degvielas patēriņš Latvijā joprojām nav sasniedzis līmeni, kāds bija pirms pandēmijas.

Svarīgākais