Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) šogad pirmajā pusgadā saņēmis 1890 iesniegumu un sūdzību, kas ir par 3,6% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn, liecina PTAC mājaslapā publiskotā informācija.
Šogad lielākais pieaugums vērojams Patērētāju konsultāciju un sūdzību departamenta (PKSD) Daugavpils daļā, kur iesniegto iesniegumu un sūdzību skaits pieaudzis par 55,7% salīdzinājumā ar pirmo pusgadu pērn, Patērētāju tiesību uzraudzības departamentā (PTUD) pieauga par 5,9%, savukārt PKSD Rīgas daļā iesniegto sūdzību skaits palicis teju nemainīgs, pieaugot par vien 0,1%, liecina PTAC dati.
PTAC pārstāve Dace Dreijere aģentūrai LETA skaidroja, ka no 2024.gada 1.aprīļa ir mainīta PTAC struktūra, tostarp ir likvidēta Daugavpils reģionālā pārvalde. Reorganizācijas rezultātā ir izveidota PKSD Daugavpils daļa, kas attiecīgi izmainīja struktūrvienības darba pienākumus.
No kopējā iesniegumu un sūdzību skaita PKSD Rīgas daļa saņēmusi 1346, kas ir 71,2% no kopējā iesniegumu apjoma (2023.gada pirmajā pusgadā - 73,6%), PTUD saņēma 435 jeb 23% (iepriekš 22,5%), savukārt PKSD Daugavpils daļa saņēma 109 iesniegumus un sūdzības, kas ir 5,8% no kopējā iesniegumu un sūdzību skaita (iepriekš 3,8%), liecina PTAC publicētie dati.
Tāpat PTAC pirmajā pusgadā kopā ir saņēmuši 13 474 informācijas vai konsultāciju pieprasījumus, kur 11 457 pieprasījumi ir no patērētājiem, 1849 no juridiskām personām un 168 pieprasījumi no iestādēm.
No visiem informācijas vai konsultācijas pieprasījumiem telefona sarunas veidā konsultācijas sniegtas kopumā 10 251 reizi, to skaitā 8617 patērētājiem, 1535 juridiskām personām un 99 iestādēm, tāpat ar e-pasta vēstuli konsultācijas sniegtas 2954 reizes - 2585 patērētājiem, 302 juridiskām personām un 67 iestādēm, kā arī 269 reizes konsultācijas notikušas klātienē - 255 patērētājiem, 12 juridiskām personām un divas reizes iestādēm.