Linkaits par "Rail Baltica" projektu: Visiem ir bail no atbildības

© f64.lv, Dmitrijs Suļžics

"Viens cilvēks šajā projektā neko noslēpt nevar. Ja es kaut ko Latvijā būtu noslēpis premjeram, tad viņš to būtu uzzinājis Lietuva vai Igaunijā. Manā gadījumā mēs par visiem šiem jautājumiem runājām un nekā slēpjama tur nav, drīzāk redzam bailes no atbildības," TV24 raidījumā "Preses klubs" saka satiksmes ministrs (2019-2022), partijas JKP biedrs Tālis Linkaits.

Skaidrojot projekta "Rail Baltica" situāciju un Satiksmes ministrijas izteiktos apgalvojumus, ka bijušais satiksmes ministrs Tālis Linkaits valdībā sniedzis nepatiesu informāciju par “Rail Baltica” aplēstajām izmaksām, Linkaits uzsver, ka ir tā fāze, kad ir aprēķinātas kopējās projekta izmaksas, tās ir lielas, saskaramies ar realitāti un valdībai ir jāizlemj, kas notiks tālāk.
"Nereti ir tā, ka sagatavotie ziņojumi, kas tiek iesniegti ministram, rada bažas un tie tiek atgriezti atpakaļ, lai tiktu pārstrādāti. Šim konkrētajam ziņojumam bija pielikts klāt protokola lēmums, ka Satiksmes ministrija turpmāk nevar uzņemties nekādus citus kohēzijas projektus, kā tikai "Rail Baltica"," stāsta bijušais satiksmes ministrs, norādot, ka šo ziņojumu bija nekvalitatīvi sagatavojis konkrēts "Rail Baltica" departaments, nekonsultējoties ar pārējiem departamentiem.
"Tajā laikā jau bija sagatavots Rīgas apvedceļa projekts no kohēzijas līdzekļiem, un tad viens departaments atnāk ar savu priekšlikumu, par kuru arī uzsvēru, ka ar tādu nevar iet uz valdību," stāsta Linkaits, piebilstot, ka tas, ka projekta izmaksas būs lielākas, jau tāpat visiem bija zināms.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais