"Nord DDB" taisnojas par līdzīgo reklāmu: tā ir iedvesmošanās no pasaules slavena plakāta

 
©Foto kolāža

Vakcinācijas plakāti radīti, iedvesmojoties no J. Howarda Millera 1943. gadā Otrā pasaules kara laikā radītā plakāta ar vēstījumu "We can do it", atzīst "Nord DDB Riga" direktors Andris Rubins, noliedzot, ka "Nord DDB"radošais risinājums ir plaģiātisms.

A. Rubins skaidro, ka šī gada 12.jūlijā tika uzsākta reklāmas kampaņa "Bez vakcīnas nav uzvaras!", kuras mērķis ir veicināt vakcinēšanos Latvijas iedzīvotāju vidū. Tās ietvaros tiek izvietotas video reklāmas, audio reklāmas, sociālo mediju video reklāmas un vides reklāmas par fokusētu dažādu iedzīvotāju mērķa grupu uzrunāšanu par vakcinēšanos pret Covid-19. Kampaņas pasūtītājs ir Veselības ministrija, tā īstenota, pateicoties Eiropas Sociālā fonda finansējumam, kampaņu izstrādājusi NORD DDB Riga komanda. Ņemot vērā publiski izskanējušos jautājumus par vizuālā risinājuma līdzību ar ASV vides reklāmas plakātu sēriju, vēlamies dot detalizētāku izklāstu par radošā risinājuma pamatojumu.

"Tā kā Covid-19 vīruss skāris visu pasauli, tad simtiem un pat tūkstošiem radošo komandu paralēli visā pasaulē strādā pie viena uzdevuma - jaunu ziņu un komunikācijas materiālu radīšanas, lai iedrošinātu cilvēkus vakcinēties. Viens no veidiem, kā skatīties uz šo vīrusu, ir cīņa vai karš. Nevis cīņa starp dažādām cilvēku grupām, kas tic vai netic COVID-19 bīstamībai un vakcīnu efektivitātei, bet gan cīņa, kurā mums visiem ir viens, draudīgs un nāvējošs pretinieks - COVID-19 vīruss. Tāpēc daudzas valstis visā pasaulē šobrīd meklē veidus, kā iedrošināt iesaistīties šajā cīņā pret vīrusu un vakcinēties," sacīja A. Rubins.

Viens no pasaulē ikoniskākajiem, vēsturiskākajiem un iedrošinošākajiem plakātiem, pēc viņa teiktā, ir J. Howard Miller 1943.gadā Otrā pasaules kara laikā radītais plakāts ar vēstījumu "We can do it". Reklāmā bieži tiekot izmantotas kultūras un vēstures atsauces, un ir tikai loģiski, ka šis slavenais plakāts kļuvis par iedvesmas avotu vairāku valstu komunikācijas veidotājiem cīņā jeb karā pret Covid-19. Latvijas gadījumā tas ieguvis jaunu saukli, kas balstīts uz 2. Rīgas latviešu strēlnieku pulka 3. rotas karoga uzrakstu "Bez cīņas nav uzvaras", bet plakātos izmantotie tēli atspoguļo dažādas sabiedrības grupas, kuras šajā kampaņā vēlamies uzrunāt - seniorus, skolotājus, sportistus, kultūras jomas darbiniekus, ceļotājus, jauniešus un citas auditorijas.

Kampaņas vizuālie risinājumu veidoti nacionālā romantisma stila un stilizētas propagandas sajaukumā, pielāgojot tos dažādām mērķauditorijām, lai pozitīvi un nedaudz pašironiski uzrunātu iespējami plašāku iedzīvotāju loku.

Portāls nra.lv jau rakstīja, ka "Pietiek.com" izpētījis, ka šā gada martā ASV ir sākta Veterānu koalīcijas par vakcināciju un vēl virknes organizāciju un uzņēmumu veidota vakcinācijas kampaņa, kuras vizuālais risinājums ir nevis līdzīgs Latvijas kampaņas attēliem, bet gan faktiski identisks.

 

Ko Tu domā par citu lasītāju komentāriem? Izsaki savu viedokli!