Dārgā vakcinācijas reklāma varētu būt primitīvs plaģiāts

 
©Foto kolāža

Veselības ministra Daniela Pavļuta bijušajai darbavietai – reklāmas aģentūrai DDB, kuras pilnais nosaukums tagad ir DDB Worldwide Latvia, ar nodokļu maksātāju naudu samaksāts par primitīvu plaģiātu: būtiskākā daļa no tās izstrādātās reklāmas kampaņas „Bez vakcīnas nav uzvaras” ir faktiski 1:1 nokopēta no ASV šā gada martā sāktās kampaņas „Negaidi, vakcinējies!", raksta portāls "Pietiek.com".

Portāls nra.lv jau rakstīja, ka Veselības ministrija ir izveidojusi vakcinācijas aptveri veicinošu reklāmas kampaņu "Bez vakcīnas nav uzvaras!". Šīs kampaņas radošā risinājuma autore Una Rozenbauma, iepazīstinot sabiedrību ar šo kampaņu, uzsvēra: “Kad mēs kaut ko gribam paveikt un zinām, ka paveicama liela lieta, mēs atrotām piedurknes. Latvijas stāsts vienmēr ir bijis par celšanos pretim pārspēkam. Kur likmes vienmēr ir bijušas augstas, dotie pieticīgi un izredzes apšaubāmas. Bet atkal no reizes uz reizi mēs pierādām savu spēku, kad esam vienoti. Arī šodien mums ir jābūt vienotiem. Nešķiramiem. Jāliek plecs pie pleca. Tik burtiski kā vēl nekad."

Vizuālie risinājumi esot veidoti nacionālā romantisma stila un stilizētas propogandas sajaukumā, lai pozitīvi un nedaudz pašironiski uzrunātu auditoriju, tekstuāli pievienojot tiem interpretāciju par 2. Rīgas latviešu stēlnieku pulka 3. rotas karoga sauli “bez cīņas nav uzvaras”, kurā vārds cīņa ir aizvietots ar vārdu “vakcīna”, bet vārds “uzvara” ir pielāgojams dažādu mērķauditoriju, tēmu un kanālu vajadzībām.

Iepriekš medijos ir izskanējis, ka par šo reklāmas kampaņu DDB Worldwide Latvia samaksāti aptuveni 70 000 eiro.

"Pietiek.com" izpētījis, ka šā gada martā ASV ir sākta Veterānu koalīcijas par vakcināciju un vēl virknes organizāciju un uzņēmumu veidota vakcinācijas kampaņa, kuras vizuālais risinājums ir nevis līdzīgs Latvijas kampaņas attēliem, bet gan faktiski identisks.