Ceturtdiena, 28.marts

redeem Ginta, Gunda, Gunta

arrow_right_alt Latvijā

Lidostas drošības darbinieks: Pelnu par 13 centiem vairāk nekā burgeru cepējs

© POSTIMEES/SCANPIX BALTICS/SCANPIX/LETA

Šonedēļ vairāki sociālo tīklu lietotāji pauda sašutumu par garajām cilvēku rindām pie drošības pārbaudēm lidostā "Rīga". Kamēr lidostas pārstāve Laura Karnīte situāciju skaidro ar to, ka pasažieru plūsma patlaban jūtami pārsniedz vecās lidostas termināļa publiskās daļas kapacitāti, tikmēr portāls "pietiek.com" publicējis kāda lidostas darbinieka vēstuli, kurā viņš situāciju izklāsta no sava skatupunkta. Pārpublicējam portālā "pietiek.com" publicēto vēstuli.

Esmu VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" Drošības departamenta Aviācijas drošības nodaļas darbinieks. Ikdienā nodarbojos ar pasažieru un viņu mantu pārbaudi. Rakstu ar smagu sirdi, jo 2019. gada 7. oktobra sižets TV3 ziņās, kā arī 8. oktobra nodaļas darbinieku sapulce ar VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" valdes priekšsēdētājas Ilonas Līces piedalīšanos ir klaja ņirgāšanās par lidostas darbiniekiem, kā arī pasažieriem.

Lidostas pārstāve L.Karnīte TV3 ziņu sižetā saka, ka darbinieki slimojot, jo ir "vīrusu laiks", ka slimo maiņā plus, mīnus 30 darbinieki, ka ne tāpēc darbinieki ņem slimības lapas, lai protestētu pret zemo atalgojumu, un ka algas lidostā nu "nekādīgi nevar nosaukt par zemām".

Kā Aviācijas drošības nodaļas darbinieks varu teikt: "Tie ir absolūti meli." Melo, jo patiesība ir skaudra:

Nodaļas darbinieki masveidā "slimo" jau kopš augusta sākuma. Maiņā slimo 40 un pat 50 darbinieki. Darbinieki ir pārguruši no tā ka darbinieku trūkuma dēļ, kā arī, lai varētu nopelnīt cilvēka cienīgu algu, par ko uzturēt ģimeni, ir spiesti strādāt vairāk nekā 50 darba stundas nedēļā. Jaunākā inspektora atalgojumu, kas ir līdzvērtīgs "Hesburger" darbinieka atalgojumam, nekādīgi nevaru nosaukt par augstu.

Var jau pieminēt, ka ir "Attīstīta motivācijas sistēma", "Laba bonusu sistēma", bet neliekas, ka mūsdienās darbinieku autostāvieta ir "bonuss". Un kas tad tā par "motivācijas" sistēmu? 0.13 eiro piemaksa pie pamatalgas? Lieliski! Pelnu par 13 eirocentiem vairāk nekā burgeru cepējs. Nav pretenziju pret burgeru cepējiem, bet mēs tomēr nodarbojamies ar to, lai lidmašīnas nenokristu kādam uz galvas. Bet, pēc lidostas vadības un Ilonas Līces (attēlā) domām, - viss kārtībā, "business as usual". Vai ne?!

Man kaut kā tā neliekas. Man šķiet, ka mūsu darbs ir pelnījis lielāku novērtējumu nekā burgeru cepšana. Jo, ja burgeru cepējs pārcep burgeru, var sanākt aizcietējums. Ja es neizdaru savu darbu, var sanākt, nedod, Dievs, aviokatastrofa.

8. oktobrī ar rindām neapmierināti pasažieri draudēja ar darbinieku "nošaušanu". Tika piesaistīta policija. Tā nav normāla situācija. Tas nav "business as usual". Kaut kā negribas uz darbu nākt, kad pasažieri sola nošaut.

Un ciniski liekas, ka lidostas priekšsēdētāja Ilona Līce, tiekoties ar darbiniekiem 8. oktobrī, par TV3 ziņu sižetu saka: "Nelasiet uzrakstus uz sētas. Tas ir uzraksts uz sētas." Bet, kad jālemj par darbinieku atalgojuma palielināšanu, atbild, ka nav naudas, ko novirzīt darbinieku atalgojumam.

Man ir atbilde: naudu vajag ņemt no rekordlielās lidostas peļņas, Līces kundze (10 miljoni 2018. gadā).

Ir dīvaini, ka lidostas vadība un Satiksmes ministrija publiski ļoti lepojas ar lidostas "Rīga" sasniegumiem un straujo izaugsmi, bet tikmēr akūta darbinieku trūkuma dēļ pasažieri gaida nenormālās rindās. Nepaēduši, pārguruši un ģimenes neredzējuši darbinieki to nesaprot, un negrib strādāt, bet izvēlas "slimot".

Ja, šādi turpināsim, tad 2020. gadā "vīrusu laiks" sāksies jau jūnija vidū vai pat ātrāk.

Varam arī izlikties. Turpiniet izlikties, ka jūs maksājiet adekvātas algas, mēs izliksimies, ka adekvāti nākam uz darbu. Un pasažieri var izlikties, ka paspēj uz lidojumiem laikā! Kā Ēvalda Valtera atveidotais tēls teica filmā par vella kalpiem: "Par pliku paldies kaķi sprāgst!"

P.S. Lūdzu visdziļāko piedošanu Pasažieriem. No sirds. Bet mūsu mērs ir pilns.

* pilns amata nosaukums - valsts akciju sabiedrības "Starptautiskā lidosta "Rīga"" Drošības departamenta Aviācijas drošības nodaļas darbinieks

Vēstules oriģināls publicēts portālā pietiek.com