Producente Inese Lukaševska un tās vadītā aģentūra "Luka" triumfējusi prestižajā Kannu festivālā "Heavent Awards", iegūstot konkursa "Grand Prix", kā arī zeltu kategorijā B2B. Žūrija vienbalsīgi atzina tās rīkoto pasākumu "Dvēseles stīgas" par labāko visu starptautisko darbu vidū. Šī ir otrā reize, kad aģentūra "Luka" iegūst Kannu festivāla "Grand Prix", un pirmā reize konkursa vēsturē, kad augstāko godalgu piešķir vienai un tai pašai aģentūrai, turklāt divas reizes pēc kārtas.
Konkursa vienpadsmit kategorijās kopumā tika pieteikts 161 darbs no Francijas, Vācijas, Nīderlandes, Norvēģijas, Portugāles, Spānijas, Itālijas, Polijas, Beļģijas un citām valstīm.
Konkursa finālā tika iekļauti tādi darbi kā olimpisko spēļu atklāšanas un noslēguma ceremonijas, Parīzes Dievmātes katedrāles atklāšanas ceremonija, kā arī pasākumus bija pieteikuši pasaulē atzīti zīmoli "Google", "Youtube", BMW, "Deloitte", "Pernod Ricard", "Norwegian Air", "L’oreal" un daudzi citi.
“Uzvarēt Kannu festivālā ir principā neiespējami. Taču uzvarēt divas reizes pēc kārtas, iegūstot konkursa galveno balvu un vēl savas kategorijas zeltu, ir vairāk kā nereāli. Šobrīd ir sajūta, it kā es skatītos filmu, kura nav par mani. Ne tikai vēsturiskā sasnieguma dēļ Latvijai, bet atzinības dēļ, ko vēl joprojām saņemam no žūrijas un skatītājiem. Pēc apbalvošanas žūrija atzina, ka lēmums, kam piešķirt augstāko konkursa godalgu, bijis vienbalsīgs. Mēs netikām no zāles laukā, jo cilvēki bija sastājušies rindā, lai izteiktu atzinību par projekta jēgpilnību, radošuma līmeni, ar ko pārsteidzām. Tajā brīdī bija sajūta, ka saņemam vēl vienu "Grand Prix". Savukārt, zinot, cik nevienādos apstākļos mēs strādājam salīdzinājumā ar citām valstī, ar cik maziem budžetiem, bez nekāda valsts atbalsta, bet beigās stāvēt uz vienas skatuves ar olimpisko spēļu rīkotājiem ir patiešām sirreāli,” informē Inese Lukaševska.
"Heavent Awards" nolikums paredz, ka konkursā netiek piešķirta nedz otrā, nedz trešā vieta, bet tikai galvenā balva. Konkurss ir arī sarežģīts ar lielo franču pārstāvības īpatsvaru, kā arī balsošanas sistēmu. Kategoriju uzvarētājus nosaka kombinācija no žūrijas vērtējuma, kas veido 60%, un 40% skatītāju balsojuma, kas nozīmē, ka tikai 30 sekundēs, kamēr rāda projekta video, ir jāspēj uzrunāt zālē sēdošos. Savukārt to, kam piešķirt konkursa "Grand Prix", nosaka tikai konkursa žūrija, kuras vidū šogad bija pārstāvji no "Nike", "Jaguar", "Shiseido group", "Google" u.c. Nosakot uzvarētāju, tika vērtēts radošums, iesniegtā projekta kvalitāte, efektivitāte, sasniegtie mērķi, klātienes prezentācija, vides un sociālo jautājumu ievērošana u.c. Aģentūrai "Luka" izdevās apsteigt tādus pasaules zīmolus kā "Google", "Youtube", BMW un daudzus citus.
Pasākuma "Dvēseles stīgas" ideja bija caur unikālu mākslas valodu atklāt profesoriem neiroloģijā no 12 valstīm viņu pacientu jeb cilvēku, kuriem ir neironu problēmas, ikdienu, no eksistences pilnīgā tumsā līdz veiksmīgai ārstniecībai. Pasākums tika veidots kā vienots trīs stundu gastronomiski horeogrāfisks iestudējums, kurš sastāvēja no trīs pacientu dzīves cikliem: dzīve tumsā, transformācijas un spēja just dzīvi pilnās krāsās.
“Mūsu radītais pasākums ir unikāls ne tikai ar savu jēgu, kas tiek izstāstīta caur mākslas valodu, bet ar to, ka ēdiens, tā servējums, dizains, tērpi, skaņas un gaismas projekcijas kļūst par vienotu 360 grādu scenogrāfiju, vērstu uz piecām cilvēka maņām. Caur dažādiem eksperimentiem, zinātni, mākslu mēs radījām unikālu valodu, caur kuru komunicēt ļoti sāpīgu tēmu - neiroloģija un cilvēku veselība. Vienlaikus veidojot multimediālu reflekciju, kurā profesori visu laiku var redzēt sevi un kā viņu lēmumi ietekmē cilvēku dzīvi,” atzīmē Inese Lukaševska.