Rubenis: Jautājums ir, vai Rīgas Krievu teātris ir vajadzīgs kā krievu teātris

© f64.lv, Dmitrijs Suļžics

Vai cenšanās noliegt visu imperiālisko, krievisko un tiekšanās pēc “atkrieviskošanās” neapdraud Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātra pastāvēšanu? TV24 raidījumā “Nedēļa. Post scriptum” savu vīziju par Rīgas Krievu teātra nākotni iezīmē žurnālists, Latvijas Teātra darbinieku savienības valdes priekšsēdētājs Ojārs Rubenis.

Diskusija par teātra krievu valodā vietu Latvijas teātra vidē parādījusies brīdī, kad tika pasludināts konkurss uz direktora vietu Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātrī.

Rubenis ir viens no speciāli izveidotas nominācijas komisijas pārstāvjiem, kuri izvērtēs Rīgas Krievu teātra valdes locekļu kandidātus. “Es domāju, ka tas teātris ir vajadzīgs. Vai viņš ir šobrīd vajadzīgs tikai kā krievu teātris, tas ir ļoti liels jautājums,” norāda žurnālists.

Iedomājoties sevi Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātra vadītāja amatā, Rubenis izvēlētos šo teātri veidot kā nāciju teātri. “Jo man šķiet, tas ko mēs esam pametuši novārtā... Mums ir nenormāli daudz poļi Latvijā, mums ir ebreji, mums ir vācieši, mums ir krievi, mums ir ukraiņi. Mums ir absolūti viss! Šim teātrim nevajadzētu iet šajā pašā gultnē kā pārējiem teātriem, bet viņam vajadzētu kļūt par sublimējošu teātri, kur izrādē vienlaicīgi runā krieviski, baltkrieviski, latviski, ukrainiski,” uzskata Rubenis, norādot, ka viss ir atkarīgs no materiāla - kā to pasniedz.

Kultūra

Literatūras pamatplūsmā mūsdienās grūti izcelties, jo gandrīz ikvienā apakšžanrā šobrīd latviski katru mēnesi iznāk vairākas grāmatas, nereti līdzīgas cita citai. Uz šāda fona vajag īpašu apstākļu kombināciju, lai grāmata izceltos.

Svarīgākais