Mārtiņš Vilsons: Es pats gribu atbildēt par to, ko daru
 
PIRMS SĀKUSIES zemledus makšķerēšanas sezona, viņš kopā ar aktieri Arni Līcīti aicina skatītājus uz viesizrādi Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātrī – asprātīgu traģikomēdiju Kļov... krievu valodā ©Foto no Mārtiņa Vilsona personīgā arhīva

«Es pats gribu atbildēt par to, ko daru. Es tāds esmu, negaidu, kad man kāds ko iedos,» saka teātra un kino aktieris Mārtiņš Vilsons. Vasaras sākumā kopā ar sievu Zani izveidojis izrāžu veidošanas un producēšanas uzņēmumu Vilsons Production, viņš piektdien, 9. novembrī, aicina uz tā pirmo pirmizrādi – komēdiju Kļov....

Tā ir dramaturģes Rasas Bugavičutes-Pēces sarakstītās asprātīgās komēdijas Bļitka versija krievu valodā, kas tiks spēlēta Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātra (RKT) Mazajā zālē un, iespējams, arī citviet. Sākotnēji luga rakstīta Goda teātrim - Liepājas teātra aktieriem Kasparam Godam un Egonam Dombrovskim, un tās pirmizrāde Dž. Dž. Džilindžera režijā notika 2016. gada 5. oktobrī. Liepājnieku Bļitka ar lieliem panākumiem tiek spēlēta ne vien Liepājā, bet arī daudzviet citur Latvijā, un tieši viesizrādēs Valmierā to noskatījās arī populārie aktieri Mārtiņš Vilsons un Arnis Līcītis.

«Sapratām, ka mums arī vajag to gabalu. Dabūjām atļauju no Rasas Bugavičutes-Pēces, ar džekiem sarunājām, ka spēlēsim tikai krievu valodā, latviski nē. Tad to iztulkojām, izrediģējām un uztaisījām,» stāsta Mārtiņš Vilsons, atklājot, ka viņu versijā vārdi ir tie paši, bet ir pilnīgi savādāka mūzika un pavisam cits piegājiens.

Divi vīri sēž aukstumā uz ledus, lai tiktu pie loma. Vai labs ķēriens var būt tikai zivs? Izrādes laikā par viņu dzīvi un vēlmēm atklājas vairāk, nekā viņi paši līdz šim satikšanās brīdim zināja. Varbūt abu atklātais par sevi ir lielāks loms nekā izvilkta zivs...?

«Faktiski tas ir stāsts par mīlestību. Par sievietēm. Par ģimenes dzīvi. Par laimi. Par to, kāpēc mēs vispār dzīvojam,» stāsta Mārtiņš Vilsons, uzsverot, ka, lai arī luga rakstīta kā komēdija, tā ir traģikomēdija, «jo tajā viss ir iekšā, ļoti labi uzrakstīts».

Scenogrāfe Laura Dišlere, kostīmu māksliniece Elita Patmalniece, mūzikas autors Pēteris Vasks, gaismu mākslinieks Harijs Zālītis, video operators Aleksandrs Grebņevs. Režija - Zane Vilsone un Mārtiņš Vilsons. Tuvākās izrādes RKT: 9., 10., 24., 29. un 30. novembrī, 5. un 6. decembrī.

«Man šobrīd ir dikti daudz darba, nav nevienas brīvas dienas, viss ir aizņemts. Ir teātris, reklāmas, dažādi pasākumi - kā jau brīvmāksliniekam. Kino gan šobrīd nav, tur klusums. Tikai proves bijušas,» stāsta populārais kino aktieris, piebilstot, ka viņa jaunākais kino veikums ir galvenā varoņa tēva loma vērienīgajā Latvijas kara filmā Dvēseļu putenis, ko veido režisors Dzintars Dreibergs un kuras pirmizrāde plānota 2019. gada rudenī.

Bet savu filmēšanas laukumā iegūto pieredzi aktieris labprāt dod tālāk jaunajai paaudzei, pasniedzot aktiermeistarību Bērnu kino akadēmijā (International Kids Film Academy) Cinemagic, kas no 2017. gada augusta darbojas Skolas ielā 12a Rīgā. «Nākamgad ar viņiem jāuzņem filmiņa. Ir daudz ko darīt,» nosaka Mārtiņš Vilsons.

Savukārt Vilsons Production nākamgad plāno iestudēt dāņu autora lugu tīņiem, pēc tam - atkal izrādi pieaugušajiem. Ir doma arī par kino, bet ne uzreiz.

«Dzīvojam un domājam, ka drīz jau jāaiziet. Tā jau mēs visi domājam, un tas ir dzinulis, lai kaut ko vēl izdarītu,» smaidot piebilst skatītāju mīlētais aktieris. Starp citu, dzīvē viņš nav copmanis. «Kādreiz biju, bet tagad esmu palicis savādāks. Vairs negribas. Ir citas domas. Un filozofija arī tagad cita.»