Dziesmu un deju svētkos pirmo reizi darbosies Operatīvās vadības grupa. Tajā iekļauti dažādu dienestu pārstāvji, kas sekos lielā sarīkojuma norisei. Drošības pasākumiem no svētku budžeta kopumā atvēlēti 790 750 eiro.
Ņemot vērā rūgto pieredzi iepriekšējos skolēnu dziesmu un deju svētkos, kad Mežaparka estrādē veselības problēmas bija daudziem dalībniekiem, šogad pirmo reizi strādās Operatīvās vadības grupa, kurā būs arī mediķi. «Šajā grupā ir visu atbildīgo dienestu pārstāvji, kuri seko līdzi visu pasākumu norisei. Ja iestājas krīzes situācija vai arī var paredzēt, ka tāda būs, tad viņi koordinē šo atbildīgo kompetenču pastiprinātu darbību,» skaidroja svētku izpilddirektore Eva Juhņēviča.
Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta vadītāja Liena Cipule ieteica dalībniekiem pirms svētkiem apmeklēt ģimenes ārstu, lai varētu izvērtēt iespējamos veselības riskus.
Lai gan pasākumu norises vietās būs vairāk nekā 400 mediķu, vajadzētu nodrošināties ar nepieciešamajiem medikamentiem. Būtiski ir lietot ūdeni, laikus paēst un neaizmirst par atpūtu. Pretējā gadījumā var atkārtoties tāda pati situācija, kāda tika pieredzēta 2015. gada skolēnu dziesmu un deju svētkos.
Valsts Ugunsdzēsības un glābšanas dienesta priekšnieka vietnieks Ints Sēlis informēja, ka dalībniekus paredzēts izmitināt 71 Rīgas skolā. Šobrīd atļauju to darīt saņēmušas tikai 43, pārējās notiks atkārtotas ugunsdrošības pārbaudes. Īpaša uzmanība pievērsta ugunsdzēšanas sistēmai, avārijas izejām un personāla zināšanām, kā rīkoties ugunsgrēka gadījumā.
Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes priekšnieks Juris Šulte atgādināja, ka būs jārēķinās ar sastrēgumiem pilsētas ielās, ko vēl vairāk var ietekmēt ielu remontdarbi. Viņš arī rosināja iedzīvotājus pēc iespējas vairāk izmantot sabiedrisko transportu. Jāatceras, ka lielajās pasākumu vietās ir virkne priekšmetu, ko nedrīkst ienest, piemēram, lietussargi, pārtika un dzeramais. Visu šo lietu sarakstu var atrast dziesmu svētku mājaslapā. Valsts policija sekos līdzi, lai svētku dalībnieki un apmeklētāji pasākumos neizmantotu privātos dronus. «Iesaku visiem, kas piedalīsies šajos pasākumos, neņemt līdzi bezpilota lidaparātus, jo no 30. jūnija līdz 9. jūlijam tiem noteiks lidojumu aizlieguma zonu. Par nesankcionētu rīcību draud administratīvā atbildība. Plānots, ka organizatoriem būs viens drons, no kura pārraidīs signālu, ko varēs izmantot arī mediji, un šis signāls būs bez autortiesību ierobežojuma,» uzsvēra J. Šulte.
Valsts datu inspekcijas pārstāve Olga Graudiņa norādīja, ka šogad dalībniekiem pirmoreiz būs elektroniskas reģistrācijas kartes. To datus rīkotāji solās pilnībā izdzēst pēc svētku beigām. Jaunā datu aizsardzības regula gan neliedz svētku dalībniekus fotografēt un filmēt. Tam atsevišķa atļauja nebūs vajadzīga. Arī paši dalībnieki un apmeklētāji varēs fiksēt svētku notikumus pašu vajadzībām, taču, publicējot foto un video sociālajos tīklos, jārēķinās, ka citas kadrā esošās personas var paust neapmierinātību. Savukārt atrodot dalībnieka karti vai personas apliecību, nevajadzētu tās likt sociālajos tīklos ar visiem datiem, bet gan vērsties pie svētku rīkotājiem.
***
Finansējums
Drošības pasākumiem
Kopumā 790 750 eiro, no tiem
308 276 eiro - Iekšlietu ministrijai
132 475 eiro - Veselības ministrijai
Informācijai:
250 000 eiro - LTV
100 000 eiro - Latvijas Radio
Avots: Dziesmu un deju svētku rīkotāji