"Bagātie" latvieši par Barišņikovu maksā 250 euro, Montekarlo - 65 euro

© F64

Katra reize, kad uz Rīgas teātru skatuvēm kāpj pasaulslavenais baletdejotājs Mihails Barišņikovs, ir ļoti īpaša un latvieši ir gatavi par biļetēm uz kādreizējā rīdzinieka izrādēm maksāt 100 un pat 200 euro. Tiesa, izrādās, ka tik dārgā valstīs kā Monako izcilais mākslinieks sniedz viesizrādes par daudz pieticīgākām cenām.

Laikraksta "Diena" kultūras nodaļas žurnālists un KDi redaktorsJegors Jerohomovičs sociālajos tīklos norāda: "Patīkami apzināties, ka Montekarlo operā dārgākā biļete uz Barišņikovu/Vilsonu maksā €60, Rīgā - €250. Mēs protam pienācīgi novērtēt mākslu."

Savukārt komentāros izlasāma līdzīga atziņa: "Uz Marisu Jansonu Amsterdamā dārgākā biļete bija 130eur (ļoti labas - ap 60), Rīgā ar Bavārijas orķestri dārgākā 250 (puslīdz ok - 110)."

Jāatgādina, ka psaulslavenā baletdejotāja un aktiera Mihaila Barišņikova jaunās monoizrādes "Vēstule cilvēkam" viesizrādes Rīgā, Latvijas Nacionālajā operā un baletā (LNOB), būs skatāmas no 3. līdz 7. augustam. Izrādes pamatā ir izcilā baletdejotāja Vāclava Ņižinska 1919. gadā sešu mēnešu garumā rakstīta dienasgrāmata, kurā dejotājs dokumentējis savus pārdzīvojumus un izgaismo garīgās veselības sabrukumu.

Monoizrādi "Vēstule cilvēkam" īpaši Barišņikovam radījis ikoniskais avangarda teātra režisors Roberts Vilsons.

Šī ir spoža izrāde, par kuru klīst leģendas. V. Ņižinskis, kurš gadsimta sākumā nesa dejas vārdu pasaulē, M. Barišņikovs, kurš to dara 20. gadsimta otrajā pusē, un trešā personība ir Roberts Vilsons.

Kultūra

“Vai, meitiņ,” Eduards Pāvuls dziedoši ierunājās, “man mazbērniņi atbraukuši, man galīgi nemaz nav laika, un ko es, vecs cilvēks, varu tev jaunu pateikt?” Beidzot es biju sadūšojusies piezvanīt Pāvulam. Tas notika divtūkstošo gadu pašā sākumā. Bet šogad 7. jūlijā mēs svinam izcilā latviešu aktiera Eduarda Pāvula 95. dzimšanas dienu. Bez viņa. Un tomēr kopā ar viņu – tik tuvs un mirdzošs viņš ir.

Svarīgākais