SARUNA: Gēni, kas pārmantojas

Diāna Galante: «Nekad nedomāju, ka arī dzīvesveidu un darbaholismu var nodot tālāk nākamajai paaudzei. Esmu darbaholiķe, bet tieši tikpat aktīva visu mūžu bijusi mana mamma» © F64

Šodien Jūrmalā, Dzintaru koncertzālē, sākas 11. festivāls Summertime. Ielūdz Inese Galante. Tā direktore Diāna Galante ir pārliecināta, ka, lai arī šī sezona bijusi festivāliem pieblīvēta, uzticīgais skatītājs paliks kopā ar viņiem un organizētāju uzdevums ir publiku nepievilt un vienlaikus arī pārsteigt, «parādot nezināmo».

«Mūsu mērķis bija padarīt šo festivālu, ja tā var teikt, jauneklīgāku, gribējās, lai uz to nāk arī mana vecuma un vēl jaunāki cilvēki, nāk kopā ar mīļoto cilvēku un ar bērniem. Mēs gribam, lai šis festivāls kļūst par ģimenes pasākumu, turklāt ir arī izglītojošs un attīstošs,» stāsta Diāna Galante un piebilst, ka grib izšķīdināt vecuma robežu festivālā. «Uzstāsies izcili jauni mākslinieki, kas ir neticami veiksmīgi un pieprasīti, kas šobrīd atrodas, ja tā var teikt, uz veiksmes un profesionālo panākumu viļņa, un gribētos, lai zālē arī būtu tādi paši cilvēki.» Festivāla direktore atzīst, ka viņas ambīcijas programmas veidošanā nereti «apcērp» skaudrā realitāte, bet, ja kaut kas neizdodas šoreiz, tas nenozīmē, ka neizdosies nekad. Piemēram, šajā festivālā piedalīsies grupa Canadian Brass, ko viņa jau pērn bija noskatījusi festivālam, taču grupas grafiks bijis tik ļoti blīvs, ka tas nebija iespējams. «Esmu bezgala priecīga, ka šogad viņu Eiropas turnejas pēdējais koncerts ir tieši Jūrmalā, ka viņi savus grafikus pielāgojuši mums. Tāpat esmu priecīga, ka festivālu atklās unikāla vijolniece Lidija Baiha, apbrīnojama mūziķe,» saka Diāna Galante un piebilst, ka Summertime dalībnieku sastāvs esot spēcīgs un par katru mākslinieku, kas tajā piedalās, varot teikt daudz izcila. Festivāla direktore uzskata, ka dažādu mūzikas projektu organizētājiem Latvijā nemaz tik viegli neklājas, jo publika ir ļoti izlutināta gan ar repertuāru, gan māksliniekiem. «Latvijas skatītājus ir grūti pārsteigt, viņiem ir absolūti precīzi izstrādāta gaume, jo viņi ir daudz redzējuši, ir milzīga pieredze.»

Pēc festivāla Diāna atgriezīsies Vācijā, kur viņa dzīvo ar ģimeni – dēlu Laurentu un vīru Aleksandru Kurjanoviču. Tikai gadu vecā dēlēna māmiņa pat neesot domājusi par to, ka varbūt vajadzētu kādu laiku veltīt tikai dēlam, sev un ģimenei. «Es tā nemaz neprotu. Esmu darbaholiķe, man patīk strādāt, patīk redzēt rezultātu. Esmu no tiem cilvēkiem, kas var strādāt gandrīz nonstopā. Domāju, ka tiem, kas pieraduši visu mūžu strādāt, pieraduši visu laiku sapakot un izpakot čemodānus, pat nevar būt cits dzīvesveids. Protams, ka bērns daudz ko maina, es daudz rūpīgāk izvēlos piedāvātos darbus un daudz rūpīgāk domāju par to, vai piedāvājums ir tā vērts, lai kaut pāris dienas neredzētu savu bērnu,» saka Diāna Galante. Piekrītot vadīt šo festivālu, viņa zinājusi, ka šis fakts nekādā veidā nemainīs viņas profesionālo dzīvi un viņa turpinās strādāt par stilisti un vizāžisti. «Man ir profesija, kas vienlaikus ir arī mans hobijs, un šajā aspektā nekas nemainās, un esmu priecīga, ka tas līmenis, kurā es strādāju, jau ļauj man ne tikai izvēlēties darbus, bet arī maniem klientiem nākas pielāgoties man, proti, gaidīt mani, ja esmu aizņemta. Es netaisos mainīt jebko savā dzīvē, un pagaidām manā dzīvē ir arī šis festivāls, un man ir prieks, ka tas ir pieprasīts.»

Kā komandējumā – tāda būtu godīga atbilde par laiku, kas tiek pavadīts Latvijā, gatavojoties Summertime. Tomēr liktenis parūpējies, lai Diāna nevarētu tikai strādāt – pirms gada jūlija vidū Latvijā pasaulē nāca pirmdzimtais Laurents, tāpēc, lai cik blīvs laiks būtu pirms festivāla Summertime, ir jāizbrīvē laiks svinēšanai. Šovasar ciemos uz Latviju atbraukusi arī vīramāte, kas dzīvo un strādā Ķīnā. «Latvijā ir neticami skaistas pērlītes, kas mūsu ģimenei ir no sērijas «jāredz». Piemēram, mums ļoti patīk Kukšu muiža, tas, ko tās saimnieks ir izdarījis, tā atmosfēra ir ļoti tuva mūsu ģimenei. Mums arī patīk Minhauzena muzejā, jo īpaši celiņš, kas izveidots bez nevienas naglas.».



Svarīgākais