«Es esmu kļuvis par parastu cilvēku, un man tas tīri labi patīk,» apgalvo pazīstamais modes mākslinieks Dāvids. Vismaz 15 gadu viņš nebija braucis ar autobusu, bet pēdējo divu mēnešu laikā viņš tieši ar autobusu regulāri mēroja ceļu no Rīgas līdz Daugavpilij, kur veidoja kostīmus Rūdolfa Blaumaņa un Raimonda Paula tautas komēdijai Īsa pamācība mīlēšanā.
Izrādes ietvaros būs skatāmi 17 muzikāli priekšnesumi, izdziedātas tikpat dziesmas, par kuru izpildījumu rūpējas Daugavpils teātra vokālā pedagoģe un LNO soliste Ilona Bagele. Izrādē piedalās arī populārā grupa Laimas Muzykanti Artūra Uškāna vadībā un Daugavpils Vienības pamatskolas bērnu vokālais ansamblis. To visu papildina Daugavpils teātra modernā baleta trupas horeogrāfijas uzvedumi.
Sajūsmā par Daugavpili
«Izrādes veidotāji mani atrada feisbukā, bailīgi jautājot, vai esmu Latvijā, vai man var ko piedāvāt. Daudzi domā, ka vairs nedzīvoju Latvijā, un tad sapriecājas, uzzinot, ka tepat vien esmu, būšu un arī varu visu ko darīt,» stāsta modes mākslinieks Dāvids. Viņš jau agrāk veidojis kostīmus teātra izrādēm. un viņa radošajā kontā ir vairāk nekā 20 apģērbu kolekciju. «Kad piekritu šim darbam, neiedomājos, ka tas būs tik liels, tik vērienīgs, jo man nebija ienācis prātā, ka Daugavpils teātris var iestudēt tik grandiozu izrādi. Esmu patīkami pārsteigts, un tas vēl ir maigi teikts. Man ir milzīgs prieks par pašu teātri – te ir divas trupas, latviešu un krievu, un viņu savstarpējās attiecības ir burvīgas. Baigie malači! Te ir laba aura, un man te tiešām ir prieks strādāt!» sajūsmināti stāsta jauniestudējuma tērpu mākslinieks.
Viņš ir sajūsmā arī par pašu Daugavpili, kur, pirms sācis tur strādāt, bijis tikai vienu reizi, un tad pat – tumsā atvests novadīt vienu pasākumu un tumsā aizvests. «Skaista pilsēta. Sakopta. Bauda skatīties! Baznīcas, tradīcijas, Rotko muzejs, ārprātā daudz ārzemnieku un daudz stilīgu cilvēku. Turklāt man nevienā vietā pilsētā nav gadījies tā, ka jautāju latviski un man atbildētu krieviski. Par to esmu pārsteigts. Rīgai un rīdziniekiem to vajadzētu pamācīties,» Dāvids iesaka.
Šuj arī sievietēm
Modes mākslinieks stāsta, ka sen nebija strādājis pie tik grandioza projekta, arī skates sen nav bijušas, tāpēc viņam ir interesanti. «Ik pa laikam tvaiku vajag nolaist, un šis piedāvājums nāca tieši laikā – metos tajā iekšā ar baudu. Nu, man izskatās, ka rezultāts ir smuks. Protams, pāris dienas pirms pirmizrādes režisors vēl ienesis savas korekcijas, bet es īpaši neprotestēju, jo man pat patīk tāds komandas darbs – ka viss ir nemitīgā procesā.»
Dāvids atklāj, ka procesā ir pārrunas par vēl vienu teātra projektu, kas varētu tapt šajā sezonā, bet, kamēr līgums nav parakstīts, viņš neko vairāk nestāsta.
Procesā, protams, ir arī modes mākslinieka ikdienas darbi – ražošanā palaisti viņa dizainētie mēteļi, kas jau pavisam drīz būs tirdzniecībā (veikalā Debenhams, Spicē). «Tūlīt sāksim arī jaunu reklāmas kampaņu – ka es šuju ne tikai vīriešiem [uzvalkus, žaketes, kreklus un mēteļus], bet beidzot šuju arī sievietēm. Turklāt šuju arī vakarkleitas, ko ilgi nedarīju.»
Krievijai un Itālijai
Šonedēļ Dāvids ir atpakaļ Rīgā un sāks darbu pie jaunas kolekcijas, ko izstrādās pēc kādas kompānijas pasūtījuma īpaši Krievijas un Itālijas tirgum. «Tā būs eksperimentāla kolekcija, ļoti, ļoti augstas kvalitātes dūnu jakas un mēteļi – gan vīriešiem, gan sievietēm. Strādāšu kopā ar šīs kompānijas konstruktoriem, un kolekcija būs diezgan kreatīva, pat ārišķīga. Jo kolekcijas, ko viņi ražojuši līdz šim, ir visai pieklusinātas, bet viņi grib pārliecināties, vai klientiem iet pie sirds arī kas dizainiskāks. Katalogam uz nākamo rudeni/ziemu jābūt gatavam jau decembrī, tāpēc – būs jāstrādā. Darba kapacitāte nav liela, bet darbs ir interesants.»
Tikmēr Dāvida bērni turpina izglītoties – dēls Bruno jau daudzus gadus dzīvo un studē Šanhajā, jau tekoši runā ķīniešu valodā un Latvijā atgriezties negrasās, savukārt meita Emma Berta pavasarī beigs Rīgas Kultūru vidusskolas 12. klasi. Viņa arī studēšot ārzemēs. «Es jau gribētu, lai viņa studē kaut ko saistībā ar modes menedžmentu, jo Latvijā šādu speciālistu trūkst, tāpēc te kuļamies kā pliki pa nātrēm. Modes mārketings Latvijā ir bērna autiņos, bet dizaineri mums ir talantīgi. Un tomēr ar talantu vien ir par maz – ir vajadzīga komanda, kas viņu bīda. Bet, protams, meitai būs sava izvēle, un mēs ar sievu bērniem uzticamies.».