''Live Rīga'' kampaņa sākusies septiņās valstīs

Ar LIVE RĪGA interneta lapas publicēšanu 24.novembrī, ir sācies aktīvākais LIVE RĪGA komunikācijas kampaņas periods septiņās valstīs: Igaunijā, Lietuvā, Krievijā, Zviedrijā, Vācijā, Somijā un Norvēģijā.

Pirmā LIVE RĪGA reklāma tika publicēta 25.novembrī Zviedrijas interneta portālos. Reklāmas kampaņa septiņās valstīs notiks līdz šī gada nogalei. Komunikācija par Rīgu kā pievilcīgu galamērķi katrā tirgū tiks turpināta ar sabiedrisko attiecību aktivitātēm līdz 2010.gada janvāra vidum.

Kā jau ziņots, Rīgas mārketinga komunikāciju kampaņa septiņās valstīs notiek zem vienota - LIVE RĪGA - zīmola. Visos tirgos tiek izmantots vienots risinājums tūristu uzrunāšanai. Rīga pozicionēta kā pilsēta, ko ir viegli sasniegt, bet emocionāli grūti atstāt. Tāpēc kā vizuāls kampaņas motīvs izvēlēta cilvēka sirds, kas aizkavējusies Rīgā pēc tam, kad tās saimnieks jau devies mājup. Kampaņa papildināta ar stāstu par Rīgu kā vēsturisko Ziemassvētku eglītes tradīcijas dzimšanas vietu pirms 499 gadiem.

Ņemot vērā ierobežotos resursus, LIVE RĪGA ziemas kampaņas mediju stratēģija, paredz, ka būtiskākie komunikācijas kanāli mērķa auditoriju sasniegšanai ir internets, vides reklāma un reklāma presē. Kampaņas mērķa auditorija ir ekonomiski aktīvie iedzīvotāji vecuma grupā no 25 - 55 gadiem. Kampaņas mediju stratēģijā ir ņemta vērā mērķa auditoriju interese par ceļojumiem uz Baltijas valstīm un Austrumeiropas valstīm. Reklāmas kampaņa ir adaptēta katras valsts valodā.

Kampaņas ietvaros, reklāmas baneri būs redzami vairāk nekā 70 dažādos interneta portālos. Vides reklāmas tiek izvietotas uz vairāk nekā 600 stendiem, kā arī uz tramvajiem Helsinkos un autobusiem Norvēģijā. Kampaņas ietvaros Rīgas reklāma tiks publicēta 35 preses izdevumos, Somijā tiks izmantota arī reklāma televīzijā.

Reklāmas izvietošanas pakalpojumus nodrošina trīs mediju aģentūras: SIA "Media House" - Vācijā un Zviedrijā, SIA "Alpha Baltic" - Somijā, Norvēģijā un Igaunijā, SIA "Creative Media Baltic" - Krievijā un Lietuvā. Katrā no šīm valstīm aģentūras ir piesaistījušas vietējo partneri. "Rīgas Tūrisma Attīsības Birojs" (RTAB) mediju aģentūras reklāmas izvietošanai septiņās valstīs izvēlējās sarunu procedūras rezultātā. Svarīgākie kritēriji aģentūru izvēlē bija līdzšinējā darba pieredze ar publiskā sektora un tūrisma nozares klientiem, spēja precīzi īstenot uzdevumu salīdzinoši īsā laikā, labākā cenas un mediju kanālu izvēles attiecība no auditorijas sasniegšanas viedokļa.

Kopš mājas lapas publicēšanas (24.novembris) to jau apmeklējuši gandrīz 13 000 unikālo lietotāju. Kopš reklāmas kampaņas sākuma Zviedrijā (25.novembris) mājas lapu apmeklējuši gandrīz 2500 lietotāju no Zviedrijas.

Turpmāk RTAB regulāri informēs par kampaņas norisi, informācijai pievienojot arī attēlus par kampaņas norisi visās valstīs.

LIVE RĪGA ZIEMAS KAMPAŅAS MEDIJU PLĀNS SEPTIŅĀS VALSTĪS:

Norvēģija

Kampaņa norisinās 4 pilsētās: Oslo, Bergenā, Stavangerā un Alesundā.

Prese: Aftenposten (Oslo), Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, Sunnmørsposten (Alesunda). Reklāma šajos preses izdevumos parādīsies 4 - 5 reizes katrā;

Internets: Rīgas reklāmai tiek izmantots ceļošanas portāls Finn.no, kurā Rīgu reklamēs 4 nedēļu garumā;

Vide: Oslo un Stavangerā Rīgas reklāmas tiks izvietotas uz vides reklāmas stendiem – 125 stendi Oslo un 150 stendi Stavangerā, savukārt Bergenā reklāma parādīsies uz 60 autobusiem. Vides reklāmas kampaņa Norvēģijā sāksies no 14.decembra un Oslo un Stavangerā ilgs 1 nedēļu, bet Bergenā 2 nedēļas.

Vācija

Kampaņa norisinās 5 pilsētās: Berlīnē, Minhenē, Diseldorfā, Hamburgā un Frankfurtē.

Prese: Hamburger Abendblatt, Rheinische Post (Diseldorfa), Münchener Merkur, Frankfurter Neue Presse, Rhein Main Zeitung, Berliner Morgenpost, Süddeutsche Zeitung, Tagesspiegel Berlin. Kampaņa presē sāksies 5.decembrī un 3 nedēļu laikā katrā preses izdevumā Rīgas reklāma tiks izvietota 3 - 4 reizes;

Vide: informatīvie ekrāni visās 5 pilsētās, kopumā 138 ekrāni, centrālajās stacijās un citās cilvēku pulcēšanās vietās. Rīgas reklāma tiks rādīta 5 sekundes 100 reizes dienā 3 nedēļu garumā;

Internets: reklāmas izvietošanai lielākajos reģionālajos ziņu portālos katrā pilsētā un lielākajos ceļošanas portālos tiek izmantotas Mair Dumont, OMS - Kombi un Quismax sistēmas, lai nodrošinātu maksimālu reklāmas parādīšanās un klikšķu skaitu (minētās programmas autonomi izvēlas reklāmas baneru izvietojumu interneta portālos, atbilstoši kampaņas mērķiem).

Somija

Kampaņa norisinās Helsinkos.

Prese: laikraksts Helsinkin Sanomat - kopumā 4 reklāmas laukumi 4 nedēļu laikā;

Internets: reklāmas tiek izvietotas lielākajos Somijas portālos un ceļošanas portālos (piemēram, Ilta Sanomat, Helsingin Sanomat, Huuto.net, Nelonen.fi). Četru kampaņas nedēļu laikā reklāmas parādīsies vismaz 22 portālos;

TV: Somija ir vienīgā valsts, kur kampaņā tiks izmantota TV reklāma. Rīgu kā viegli sasniedzamu galamērķi reklāmēs laika ziņu sākumā un seriāla “24 stundas" sākumā un noslēgumā. TV kampaņa Somijā sāksies šīs nedēļas otrajā pusē.

Igaunija

Prese: kampaņā tiek izmantoti 2 preses izdevumi Esti Express un Postimees Extra (krievu val.);

Internets: reklāmas baneri tiek izvietoti 4 lielākajos Igaunijas interneta portālos ilm.ee, Delfi.ee, Rus.Delfi.ee un Postimees.ee. Igaunijā interneta kampaņa sākās 27.novembrī un turpināsies līdz 13.decembrim. Katrā no šiem portāliem reklāmas baneri būs redzami 2 - 5 dienas;

Vide: Tallinā no 7.decembra Rīgas reklāmas tiks izvietotas uz stendiem 100 autobusa pieturās. Kampaņa ilgs 3 nedēļas.

Zviedrija

Prese: Dagens Nyheter pirmās reklāmas publicēja 28. un 29.novembrī, tām sekos vēl četri izvietojumi. Svenska Dagbladet Rīgas reklāma tika publiskota 29.novembrī un sekos vēl divi izvietojumi;

Internets: kampaņa norisinās laikā no 25.novembra līdz 9.decembrim portālā MSN un no 25.novembra līdz 6.decembrim portālā DN.se.

Lietuva

Prese: TV Antena, Laisvalaikis, Veidas, Kauno diena, Klaipeda, Vilniaus Diena, Šiauliu kraštas, Panevežio balsas, Lietuvos rytas;

Internets: Delfi.lt, Draugas.lt, Facebook.com, 15min.lt, Lrytas.lt, Balsas.lt, Klase.lt, Alfa.lt, kā arī Adtarget baneru izvietošanas sistēmā. Reklāmas kampaņa internetā Lietuvā norisināsies 4 nedēļas, sākot no 30.novembra;

Vide: trīspusējie lielformāta stendi tiek izvietoti Viļņā, Kauņā, Klaipēdā, Šauļos un Paņevežā, kopumā 109 stendi uz 2 nedēļām no 30.novembra. Tāpat Rīgas reklāma tiek izvietota uz trīs lielformāta stendiem uz autoceļiem Viļņa - Paņeveža, Kauņa - Marijampole, Viļņa - Kauņa - Klaipēda viena mēneša laikā no 30.novembra.

Krievija

Kampaņa norisinās Maskavā un Sanktpēterburgā.

Prese: Vedomosti Pjatņica, Deņgi, Kommersant, OK!, Hello, Time Out (Maskavā), Time Out (Sanktpēterburgā), ŅĀ Ļąšź, Afisha Rīgas reklāma tiks publicēta kopumā 18 reizes. Pirmās reklāmas tika publicētas 27.un 30.novembrī izdevumos Vedomosti Pjatņica un Deņgi;

Internets: Odnoklassniki.ru, Rbc.ru, tourism.gismeteo.ru, travel.ru, povidali.ru, travel.mail.ru, yandex.ru, rambler.ru. Kampaņa Krievijas interneta portālos ilgs no divām nedēļām līdz vienam mēnesim;

Vide: visu decembri Rīgas reklāma būs redzama uz 74 lielformāta vides stendiem Maskavā un uz 55 stendiem Sanktpēterburgā.

LIVE RĪGA ZIEMAS KAMPAŅAS BUDŽETS (LATOS):

Igaunija-21 349 LVL ,Krievija- 174 998 LVL, Lietuva- 40 061 LVL, Norvēģija -85 006 LVL, Somija- 120 498 LVL, Vācija -159 802 LVL, Zviedrija- 67 791 LVL

Kopā: 669 505 LVL

Izklaide

Muzikālā apvienība “Ēriks Palkavnieks & Popkorni” izdevuši savu otro kopdarbu “Reiss uz Londonu”. Šis ir turpinājums TV personības Palkavnieka un viņa draugu iesāktajai sadarbībai vasarā, kad tika izdots debijas singls “Netveramā”.

Svarīgākais