Jēkabpilī 18.janvārī notiks paplašināta diskusija par pilsētas mārketinga ilgtermiņa mērķiem, tādējādi turpinot Jēkabpils pilsētas tēla stratēģijas izstrādāšanu un iedzīvināšanu.
Uz šo diskusiju ir aicināts ikviens interesents - Jēkabpils politiķi, pašvaldības atbildīgo institūciju vadītāji, uzņēmēji, žurnālisti, sabiedrisko organizāciju pārstāvji un tie iedzīvotāji, kuri vēlas sniegt savu ieguldījumu pilsētas attīstībā.
Diskusija notiks trešdien, 18.janvārī, Jēkabpils tautas nama Baltajā zālē, Vecpilsētas laukumā 3. Sākums plkst. 15:00. Diskusija ilgs apmēram divas stundas.
“Vispirms ir kopīgi jāizdiskutē, ko mēs vēlamies sasniegt un tikai pēc tam jāpieņem lēmumi, kā mēs to paveiksim. Jādiskutē, protams, iesaistot pēc iespējas plašāku sabiedrību. Pilsētu taču neveido tikai dome, bet gan visi pilsētas iedzīvotāji kopā, tāpēc arī būtisks ir ikviena ieguldījums šajā procesā,” uzskata Jēkabpils pilsētas domes priekšsēdētājs Leonīds Salcevičs.
Jēkabpils mārketinga stratēģijas izstrādāšana un īstenošana ir viens no Jēkabpils domes Sabiedrisko attiecību nodaļas pienākumiem. Šāda nodaļa tikai izveidota saskaņā ar Jēkabpils pilsētas domes 2011. gada 14.aprīļa lēmumu. Jaunizveidotās nodaļas vadīšana tika uzticēta Margitai Liepiņai.
Margita Liepiņa uzsver, ka līdz šim jau ir veikta auditoriju izpēte, kuras rezultātā ir noteikti vairāki iespējamie attīstības virzieni. "Līdz ar to esam gatavi veikt stratēģijas izstrādes nākamo soli – diskusiju kopā ar pilsētas iedzīvotājiem, lai precizētu mērķus pilsētas mārketinga stratēģijā,” stāsta Margita Liepiņa.
“Tieši tāpēc mēs sāksim ar to, ka ļoti rūpīgi uz izsvērti izdiskutēsim, gan to, kas mēs šobrīd esam un izskatāmies, gan arī to, kādi tuvākā vai tālākā nākotnē vēlamies būt. Kad būsim noteikuši mērķus, tad arī domāsim par to, kā tos radoši vismērķtiecīgāk sasniegt,” turpina Margita Liepiņa.
Diskusiju moderēt pieaicināts sabiedrisko attiecību speciālists Kristians Rozenvalds, kurš jau iepriekš bija līdzdarbojies līdzīgas diskusijas vadīšanā Jēkabpilī 2003.gadā. Viņš ir līdzdarbojies ar citu Latvijas pilsētu tēla veidošanā, kā arī ir sabiedrisko attiecību pasniedzējs Rīgas Starptautiskā ekonomikas un biznesa administrācijas augstskolā (RISEBA).
“Šī pirmā diskusiju tēla stratēģijas izstrādāšanas procesā ir vissvarīgākā, jo bieži vien būtiskas pārmaiņas sākas jau ar to brīdi, kad spējam nodefinēt mērķi. Jo ir taču tā, ka ja mēs jau zinām, kurp vēlamies iet, tad ir daudz grūtāk pieņemt nepareizus taktiskos lēmumus,” uzskata Kristians Rozenvalds.
“Vai vēlamies piesaistīt investīcijas, radīt jaunas darba vietas? Pieaicināt tūristus? Sekmēt iedzīvotāju palikšanu un jaunu cilvēku pieplūšanu? Veicināt kādu no pilsētā saražotā produkta vai pakalpojumu noietu ārpus tās? Palielināt pilsētas ietekmi reģionā? Lobēt vairāk Latvijas un Eiropas budžeta naudas piesaisti? Varbūt mācību vieta? Vieta izklaides pasākumu vai nopietnu konferenču rīkošanai?” dažus no iespējamiem mērķiem uzskaita Kristians Rozenvalds, piebilstot, ka tie šķiet tik vienkārši un arī līdzīgi, un, iespējams, tieši tāpēc tos tik grūti izraudzīties, kas ir pats svarīgākais.
“Jā, var jau gribēt visu uzreiz, taču mūsu uzdevums diskusijas gaitā būs sarindot šos potenciālos mērķus gluži kā domino kauliņus, lai izkustinot vienu, sakustētos arī pārējie. Svarīgi arī, lai būtu ko kustināt, jo ir taču arī tā, ka, piemēram, par tūrisma attīstību tagad runā vai ikviena pašvaldība, taču ja nav ko “pārdot”, tad nav tam jēga tērēt arī reklāmas resursus, bet labāk tos pietaupīt,” skaidro Kristians Rozenvalds.