18. oktobrī, pēc Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) uzaicinājuma Rīgā ieradās grupa Japānas tūrisma operatoru un aģentūru pārstāvju, lai vairāku dienu laikā apceļotu Latviju un tiktos ar mūsu valsts tūrisma pakalpojumu sniedzējiem, informē Inta Briede, TAVA sabiedrisko attiecību speciāliste.
Vizīti organizējis aģentūras mārketinga partneris „Foresight marketing” Japānā, kura direktors Šigejoši Noto (Shigeyoshi Noto) pats pavada Uzlecošās saules zemes tūrisma profesionāļu grupu braucienā uz Latviju.
Grupā kopā ar Noto kungu ir vēl seši tūrisma profesionāļi, kas Latviju izvēlējušies par savu vienīgo tālā brauciena (Tokija – Helsinki, Helsinki – Rīga) galamērķi un mūsu valstī uzturēsies līdz 23. oktobrim.
Lai iepazītu Latvijas tūrisma potenciālu, viesiem programmā iekļautas gan mūsu tūrisma populārās pērles – Vecrīga un Doma baznīca ar ērģeļmūzikas koncertu, Rundāles pils un Sigulda, u.c., gan mazāk apmeklētas tūrisma apskates vietas. Japāņi atpūtinās miesu un garu Jūrmalas spa, mācīsies viduslaiku dejas Bauskas pilī, skatīsies Latvijas Nacionālajā operā „Turandotu”, ne tikai mielosies gardēžu restorānos, bet arī iebaudīs pusdienas lauku saimniecībā u. c.
Japāņu tūrisma speciālisti sarunās ar mūsu valsts tūrisma profesionāļie meklē ceļus, kā Latviju padarīt arvien pievilcīgāku tālās austrumu zemes ceļotāju acīs un palielināt šurp atbraukušo japāņu tūristu skaitu.
„Jums vajadzēja ciemiņus fotografēt Rīgas Centrāltirgū. Apskatot, piemēram, milzīgo zivju paviljonu, viņi priecājās kā bērni, ” saka grupas gide Jeļena Viktorova.
Grupas vadītājs Šigejoši Noto saka – japāņi ir kaislīgi tūristi. Tas skaidrojams ar to, ka līdz 19. gadsimta 60. gadiem japāņi dzīvojuši savās salās pilnīgā izolētībā no ārpasaules. Kad durvis pavērtas, cilvēkos bijis milzīgs dzinulis iepazīt pasauli ārpus savām mājām. Pēc zaudējuma Otrajā pasaules karā, kad Japānā tika saceltas amerikāņu militārās bāzes, durvis atkal aizvērās un apmēram divdesmit gadu pastāvēja aizliegums izbraukt no valsts. Kad nu šķēršļi pazuduši, cerams, uz neatgriešanos, japāņi izmanto katru iespēju ceļot.
Rioma Kavači uzsver: „Ja vēlas piesaistīt japāņu tūristus, būtu interesanti, ja pilsētās un ciemos ir Latvijas dabiskās kosmētikas ražotāju salons, tas cilvēkiem patiks. Nevajag tik lielu akcentu likt uz apskates objektiem, japāņu tūristiem šķistu pievilcīgi apmeklēt tādas vietas kā jūsu tirgus, viņiem patiktu iepirkties un baudīt labsajūtas pakalpojumu iespējas. Tāpat japāņi ar lielu interesi apmeklētu vietu, kur varētu iepazīties ar folkloras vērtībām, redzēt, kā dejo jūsu tautiskās dejas. Vai jums ir tāds piedāvājums - Operas apskate no aizkulišu puses? Mūsu tūristi labprāt ietu ne tikai uz izrādi, bet arī ļautos šādam piedzīvojumam.”