Latvija veiksmīgi popularizē Igaunijas tūrismu

Ar labiem rezultātiem Latvijā noslēgusies tūrisma kampaņu «Igaunijas iespaidi!», kuras mērķis bija popularizēt Igauniju kā Latvijas tūristu galamērķi. Kampaņas laikā tika izveidota mājaslapa www.visitestonia.com, kuru apmeklējuši vairāk nekā 20 tūkstoši cilvēku.

Igaunijas krāšņā daba kļuva par šī gada kampaņas galveno motīvu pēc Latvijas iedzīvotāju aptaujas rezultātiem 2008. gadā. Tās ietvaros tika noskaidrots, ka tūristi no Latvijas Igauniju par savu brīvdienu galamērķi, galvenokārt, izvēlas skaistās dabas dēļ, jo īpaši kaimiņvalsts salas. Vienlaikus tik pat svarīgs aspekts ir Igaunijas ģeogrāfiskā atrašanās vieta un ērtā sasniedzamība. Aptaujātie kā būtisku minēja arī kultūru, dažādus notikumus un Igaunijas arhitektūru.

"Tas, ka Latvijas tūristi augstu novērtē mūsu dabu, pārsvarā ierodas šeit ar savu transportu un paši veido maršrutus, nozīmē, ka viņiem ir interese par dažādu Igaunijas rajonu apceļošanu un viņi neaprobežojas ar lielākajām pilsētām. Viens no Igaunijas tūrisma pieauguma būtiskākajiem faktoriem noteikti ir ne tikai ceļojumu skaita vairošana klusajā sezonā, bet arī viesu novirzīšana no pilsētām uz citām Igaunijas vietām," informē Igaunijas Uzņēmējdarbības attīstības fonda EAS tūrisma attīstības centra direktors Tarmo Mutso.

Līdztekus ielu un kustīgās reklāmas stendiem kampaņas ietvaros bija iespēja aplūkot plašu brīvdabas fotoizstādi Rīgas vecpilsētā. Izstādi ar nosaukumu "Igaunijas iespaidi!" veidoja Latvijas ģimenes ceļojumu fotogrāfijas, ko papildināja fragmenti no viņu ceļojumu dienasgrāmatas. Kampaņas mājas lapā un presē izvietotajā Igaunijas kartē bija iespēja atrast interesējošas apskates vietas un smelties idejas saviem ceļojumiem.

Interneta vidē ikviens interesents, atbildot uz jautājumiem par Igauniju, varēja pretendēt uz balvām. Galvenā balva bija brīvdienu pakete ģimenei Verumā, kur gaidīja skaistu dabas nostūru un SPA apciemojums.

2008.gadā Igaunija latviešiem bija otrs svarīgākais ceļamērķis pēc Lietuvas. 16% no Latvijas tūristu pagājušā gada ārzemju ceļojumiem veda uz Igauniju, un Igaunijas naktsmītnēs pērn nakšņojuši 79 527 Latvijas tūristi. Vērtējot kopējo tūristu skaitu, kas apmetušies kādā no Igaunijas piedāvatajām naktsmītnēm, Latvija ierindojas piektajā vietā. Visbiežāk arī nakti kaimiņvalstī 2008.gadā pavadījuši Somijas, Vācijas, Zviedrijas un Krievijas tūristi.

"Vairāk nekā puse Latvijas tūristu, kas apmeklējuši Igauniju, šeit bijuši vairāk nekā desmit reizes. Tas mums un tūrisma jomas uzņēmējiem nozīmē uzdevumu rast inovatīvus risinājumus, lai latviešu interese par Igauniju nemazinātos," atzīst Mutso.

Kampaņas radošos risinājumus izstrādāja reklāmas aģentūra "Kontuur Leo Burnett" sadarbībā ar aģentūras pārstāvniecību Latvijā.

Izklaide

Muzikālā apvienība “Ēriks Palkavnieks & Popkorni” izdevuši savu otro kopdarbu “Reiss uz Londonu”. Šis ir turpinājums TV personības Palkavnieka un viņa draugu iesāktajai sadarbībai vasarā, kad tika izdots debijas singls “Netveramā”.

Svarīgākais