Trešdiena, 17.aprīlis

redeem Rūdis, Rūdolfs, Viviāna

arrow_right_alt Izklaide \ Tūrisms

Latvijā arvien populārāks un pieprasītāks kļūst militārais tūrisms

© unsplash.com

Par militārajiem objektiem, vēstures notikumu izklāstiem interese ir palielinājusies, kopš iznācis militārā tūrisma ceļvedis, aģentūrai LETA intervijā pauda Latvijas Lauku tūrisma asociācijas "Lauku ceļotājs" prezidente Asnāte Ziemele.

Viņa sacīja, ka militārā tūrisma ceļvedis patlaban ir pieprasīts produkts, turklāt šogad plānots sākt otro projekta daļu, kas ietvers maršrutus valsts dienvidu daļā - Zemgali, Latgali un Lietuvu. "Tas būs ļoti interesanti, ar citādāku vēstures skatījumu un atšķirīgu notikumu laika nogriezni nekā ziemeļu daļai," atzīmēja Ziemele.

Taujāta par atsaucību, "Lauku ceļotājs" vadītāja sacīja, ka cita starpā cilvēki daudz komentē militārā tūrisma ceļveža portāla saturu. "Ir arī provocējoši komentāri, kā, piemēram, krievu valodā runājoši lasītāji nepiekrīt vēstures izklāstam," atzina Ziemele.

Viņa piebilda, ka, izstrādājot projekta otro daļu, kurā tiks iekļauta austrumu pierobeža, šī tendence varētu turpināties. "Tas būs izaicinājums, bet šis projekts ir ārkārtīgi vajadzīgs tieši šodien un tieši tur," uzsvēra Ziemele.

Vaicāta par pagājušā gada rezultātiem lauku tūrismā, Ziemele pauda, ka 2023.gads nav bijis slikts, taču arī ne izcils, ņemot vērā Krievijas sākto karu Ukrainā un tam sekojošu ārvalstu tūristu pazušanu.

"Ārvalstu tūristu nebija ne 2022.gadā un arī ne 2023.gadā," sacīja "Lauku ceļotājs" vadītāja. Viņa arī norādīja, ka lauku tūrisma saimniecības nesūdzas par klientu trūkumu, taču pārsvarā runa ir par iekšzemes tūristiem, ceļotājiem no Baltijas, mazliet no Polijas, mazliet no Vācijas un Somijas.

"Lauku ceļotāja" mērķis ir lauku tūrisma attīstība Latvijā kopējā lauku ekonomikas kontekstā, sadarbojoties ar lauksaimniecības, pašvaldību, dabas aizsardzības un citām nozarēm. "Lauku ceļotājs" pārstāv biedru intereses, iesaistās uzņēmējiem labvēlīgas politikas veidošanā, kalpo kā profesionālas informācijas forums un mārketinga platforma.