No starptautiskās tūrisma izstādes Somijā "MATKA 2011" atgriezušies Latvijas Tūrisma attīstības valsts aģentūras pārstāvji, kas stāsta, ka auditorijas interese gan par pašu izstādi, gan par Latvijas stendu bijusi ļoti liela un izdevies izcelties pārējo 1174 citu stendu vidū.
Jau ziņots, ka Latvijas Tūrisma attīstības valsts aģentūra organizēja Latvijas dalību izstādē MATKA 2011 (Ceļojums 2011), kas notika no 20.janvāra līdz 23.janvārim Helsinkos. Izstādē tika izvietots jauns stends, kurā iekļauta Latvijas tūrisma tēla „Best enjoyed slowly” (Izbaudi nesteidzoties) koncepcija un vizuālie elementi.
“Šo tēlu veiksmīgi izdevās iedzīvināt arī stendā, kas izskatījās iespaidīgi un piesaistīja uzmanību gan no attāluma, gan arī radīja patīkamas sajūtas tuvumā. Pirmo reizi stendam bija izveidots jumts, kas radīja mājīgumu un vienlaikus saglabāja atvērtību. Tieši to arī vēlamies uzsvērt mūsu zīmolā,” stāsta TAVA direktors Armands Slokenbergs. Dzīvīguma efektu radīja kustīgās, gaismu atstarojošās un ēnas veidojošās lāsītes, kādas attēlotas arī zīmolā. “Efekts bija iespaidīgs, sajūtas rosinošs. Tās paspilgtināja demonstrētie Latvijas tūrisma tēla videomateriāli, ko pēc TAVA pasūtījuma izgatavojusi Vides filmu studija.
Pēc TAVA direktora domām izstādē bija svarīgi būt spilgtiem un pamanāmiem, jo pašlaik ir labākais laiks somu tūristu intereses piesaistīšanai.
“Somijā parādās pastiprināta interese par tuvējiem tirgiem, bet Igauniju vairums somu ceļotāju jau ir apguvuši - 50% ienākošā tūrisma Igaunijā veido tūristi no Somijas. Latvija, Rīga varētu veiksmīgi izmantot un pastiprināt šo dabisko interesi,” skaidro A. Slokenbergs.
Gandarījumu “par labo Latvijas pārstāvniecību kopumā un “LiveRiga” veiksmīgo vizuālo iekļaušanos stenda koptēlā,” pauž arī “LiveRiga” vadītājs Gastons Neimanis. Veiksmīgā dažādo institūciju pārstāvju sadarbība, strādājot kā vienotai komandai, stiprinājusi vēlmi šo sadarbību turpināt citās lielajās 2011. gada izstādēs Berlīnē, Maskavā un Londonā. “Guvām daudzus jaunus mediju un tūroperatoru kontaktus gan no Skandināvijas, gan Krievijas ziemeļu daļas, ar kuriem jau uzsākam informācijas apmaiņu un sadarbību. Priecēja Rīgas un Latvijas plašā atpazīstamība Somijas tūristu vidū, daudzi interesenti vēlējās precizēt jau saplānoto ceļojumu detaļas un uzzināt papildus informāciju par Rīgu un Latviju,” stāsta G. Neimanis.
Kopumā dalībai izstādē iztērēti 23 400 lati, kas ietver maksu par stenda platības un paša stenda nomu, tā uzstādīšanu, prezentācijas materiāliem, darbinieku apmaksu, nodokļus.
Latvijas stendā kopīgi ar TAVA piedalījās arī Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija, Rīgas Tūrisma attīstības birojs “LiveRiga”, Jūrmalas kūrorta pilsēta, Vidzemes tūrisma asociācija, viesnīca „Avalon Hotel”, Domina Inn Riga Hotel, viesnīca „Jūrmala Spa”.
Ziemeļvalstu lielāko starptautiskā tūrisma izstādi MATKA 2011 šogad apmeklēja 83 279 interesenti, gan tūrisma profesionāļi, gan ceļotgribētāji. Par Latvijas stendu interesi izrādīja vairāk kā 30 tūkstoši apmeklētāju, 1200 žurnālisti, mediju pārstāvji.