Aviosatiksmes traucējumiem seko problēmas ar pasažieru bagāžu

Normalizējoties aviosatiksmei Eiropas lidostās, pasažieru nedienas ar ceļošanu tomēr vēl nav beigušas. Daļai pasažieru nācies atgriezties mītnes zemēs bez savas bagāžas, kura kavējas dienām un pat nedēļām ilgi.

Pēdējo nedēļu laikā dubultojies no If klientiem saņemto zvanu skaits. Ja pirms gadu mijas vairākums zvanu bija saistīti ar klientu konsultēšanu par rīcību atcelto avioreisu dēļ un iespējām turpināt ceļu vai atgriezties mājās, tad pašlaik klienti saskaras ar bagāžas kavēšanos un pazaudēšanu, informē If Apdrošināšana Atlīdzību centra vadītāja Iluta Šķipsna.

Pašlaik aptuveni 50% If Apdrošināšanā saņemto atlīdzību pieteikumu ir saistīti ar atcetajiem un aizkavētajiem reisiem gada nogalē, kā arī nozaudēto vai aizkavēto bagāžu – klienti nav varējuši atgriezties mājās no Beļģijas un Lielbritānijas, citi nav varējuši turpināt iesākto ceļojumu uz Dominikānas republiku, Spāniju un Japānu un citiem galamērķiem. Savukārt pārējie ir saistīti ar ārstēšanās izdevumiem, kas klientiem radušies ceļojumu laikā – vīrusu infekcijām, gremošanas sistēmas problēmām un steidzamu nepieciešamību labot zobus.

„Kāds If Apdrošināšana klients, kurš decembra nogalē, atgriežoties Latvijā caur Tegel lidostu Vācijā, reisu kavēšanās dēļ palika bez bagāžas, stāstīja, ka Tegel lidostas darbinieki viņu informējuši, ka pašlaik lidostā ir uzkrāti vairāk nekā 3 tūkstoši aizkavētu un nozaudētu bagāžas vienību, kuras izveidojušās ārkārtas situācijas dēļ un lielās noslodzes dēļ tās nav izdevies sašķirot un nogādāt pasažieriem. Tā kā Tegel lidosta nebūt nav lielākā lidosta Eiropā, varam tikai minēt, cik daudz aizkavētu un nozaudētu bagāžas vienību ir tādās lidostās kā Frakfurte, Hītrova vai Getvika,“ norāda I. Šķipsna.

Svarīgākais