Vairāk nekā 280 000 cilvēku pirmajā nedēļā pēc atklāšanas izmantojuši jaunā Dubaijas metropolitēna pakalpojumus. Kaut gan izredžu, ka ātri tiks atpelnīti metro celtniecībā ieguldītie 28 miljardi dirhēmu (7,6 miljardi dolāru), faktiski nav, Dubaijas emirāta varasiestādes vienmēr uzsvērušas, ka metro galvenais uzdevums ir nevis nest peļņu, bet atslogot automaģistrāles no pārmērīgās transporta plūsmas.
Jāpiebilst gan, ka par šo problēmu jau parūpējusies globālā ekonomiskā krīze, kas nav metusi līkumu arī Dubaijai.
Dubaijas metropolitēns ir tikai otrais arābu pasaulē (pirmais tika uzbūvēts Kairā), un tā ierīkošanā nav iztikts bez musulmaņiem raksturīgām īpatnībām, kuras, starp citu, jāņem vērā arī tūristiem, atgādina AP. Proti, sievietēm un bērniem atvēlēts pēdējais no pieciem metro vilciena vagoniem, savukārt pirmais vagons paredzēts cilvēkiem, kuri pat sabiedriskajā transportā vēlas uzsvērt savu ekskluzivitāti, – tā dēvētajām VIP personām. Brauciens šajā vagonā maksā ievērojami dārgāk nekā standarta vagonā (attiecīgi 13 un 2,3 dirhēmas), toties tas ierīkots daudz komfortablāk, pasažieriem paveras lielisks skats uz pilsētu (brīžos, kad vilciens brauc virszemē vai pa estakādēm) un ir iespēja izmantot Wi–Fi interneta pieslēgumu. Tā dēvētā zelta klase esot paredzēta baņķieriem, naftas kompāniju menedžeriem un citiem bagātiem ļautiņiem, taču, protams, no vagona netiks izdzīti arī citi cilvēki, kas gatavi maksāt noteikto cenu. Ņemot vērā Apvienotajos Arābu Emirātos valdošos klimatiskos apstākļus, visi vagoni, protams, ir apgādāti ar gaisa kondicionētājiem.
Otra jaunās metro līnijas īpatnība – tā ir pilnībā automatizēta. Vilcieniem nav mašīnistu, un tos vada no īpaša satiksmes vadības centra. Šis iemesls ļāvis Dubaijas metropolitēnam kļūt par attiecīgās jomas rekordistu, jo pašlaik ekspluatācijā nodotā Sarkanā līnija ir 52 kilometrus gara, un tas ir pasaulē garākais pilnībā automatizētais metropolitēna tīkls. Kā jau Dubaijā ir pieņemts, celtniecība nerimstas ne brīdi, un pašlaik no Sarkanās līnijas 29 stacijām (četras no tām atrodas pazemē) ir atvērtas tikai desmit. Pārējās iecerēts savest kārtībā līdz nākamā gada februārim. Jūnijā vajadzētu sākt darboties arī Zaļajai līnijai, kurā paredzētas 18 stacijas (septiņas no tām pazemē).
Dubaijas metro maršruts vērtējams kā universāls – vilcieni pārvietojas gan zem zemes un ūdens (zem Dubaijas lagūnas), gan virszemē, gan pa īpašām estakādēm, kas izbūvētas pilsētas centrā, raksta vietējā avīze The National. Lielākajās stacijās jau ierīkotas taksometru stāvvietas, automašīnu nomas vietas, izveidoti pat jauni autobusu maršruti.
"Man tas ir kaut kas īpašs. Tādas pašas izjūtas man bija, kad gaisā pacēlās mūsu aviokompānijas pirmais laineris vai kad mūsu ostā ienāca pirmais konteineru kravas kuģis," metro atklāšanas preses konferencē sacījis Dubaijas emīrs šeihs Mohammeds bin Rašīds el Maktūms. Jāšaubās gan, vai viņš pats regulāri izmantos šo sabiedriskā transporta veidu...
Kaut gan Dubaijas metro direktors Abdelmadžīds Haija optimistiski prognozējis, ka ieguldījumus (tie bija par 80% augstāki, nekā tika plānots iepriekš) būs iespējams atpelnīt īsā laikā (viņš cer uz 200 miljoniem pasažieru gadā, kā arī reklāmas ieņēmumiem), skeptiķi par to šaubās. Pirms trīsarpus gadiem, kad tika sākta metro būve, visa Dubaija patiešām bija viens liels satiksmes sastrēgums. Taču, plīstot nekustamā īpašuma burbulim un apstājoties daudziem celtniecības projektiem, valsti pametuši desmitiem tūkstošu bagātu ārzemnieku, kuri savas lepnās automašīnas bieži vien pametuši lidostas stāvvietā. Turklāt paralēli metropolitēnam pilsētas varasiestādes turpināja būvēt jaunus autoceļus, un arī tie ievērojami atslogo satiksmi, raksta Reuters.