Aptauja: Latvijā 20% atpūtnieku mainītu galamērķi, ja tajā nebūtu interneta

© Pixabay

Latvijā 20% aptaujāto atpūtnieku mainītu galamērķi, ja tajā nebūtu pieejams internets, liecina mobilā sakaru operatora "Bite Latvija" aptauja par iedzīvotāju interneta lietošanas tendencēm.

Aptaujā secināts, ka ceļojuma galamērķi, konstatējot, ka tajā nav interneta, mainītu gan 20% jauniešu vecumā no 18 līdz 29 gadiem, gan arī 20% senioru vecumā no 60 līdz 74 gadiem.

Pēc aptaujas datiem, dodoties atpūtā uz attālākiem Latvijas nostūriem, interneta pieejamībai ir būtiska nozīme gan praktiskiem, gan izklaides mērķiem.

Aptaujā secināts, ka līdzās "sērfošanai" ziņu portālos un maršruta plānošanai tālākajiem brīvdienu piedzīvojumiem, kā trešo biežāko interneta izmantošanas veidu, atpūšoties nomaļākās vietās, aptaujātie norādījuši mūzikas straumēšanu ballītē vai piknikā, kā arī foto un video ievietošanu sociālo tīklu kontos, tā daloties ar brīvdienu piedzīvojumiem. Starp biežāk minētajiem interneta izmantošanas mērķiem ir arī iecienītāko seriālu jaunāko sēriju skatīšanās, kā arī internets tiek izmantots, lai noskaidrotu, vai mežā atrastās sēnes un ogas ir ēdamas.

Vienlaikus dati atklāj, ka interneta izmantošanas atšķirības novērojamas dažādos vecumposmos, proti, puse respondentu vecumā no 19 līdz 29 gadiem, atzinuši, ka, esot brīvdienu galamērķī, internetu visbiežāk izmanto, lai ievietotu sociālajos tīklos foto un video no spilgtākajiem atpūtas brīžiem, kā arī lai atrastu ceļu uz nākamo apskates objektu. Turpretim aptaujas dalībnieki vecumā no 30 gadiem internetu atpūtas galamērķos vairāk izmanto, lai uzzinātu jaunumus ziņu portālos.

Aptaujā noskaidrots, ka Latgalē dzīvojošie iedzīvotāji būtiski biežāk nekā Zemgales, Vidzemes vai Kurzemes iedzīvotāji mainītu savus atpūtas plānus, uzzinot, ka izvēlētajā brīvdienu galamērķī nav interneta. Turklāt Latgales iedzīvotāji biežāk izmanto internetu "sērfošanai" ziņu portālos, kā arī lai skatītos iecienītākos seriālus un saplānotu turpmāko atpūtas brauciena maršrutu, kamēr Zemgalē dzīvojošie biežāk to izmanto mūzikas straumēšanai. Tāpat Zemgalē dzīvojošie retāk nekā citu reģionu iedzīvotāji izmanto internetu, lai dalītos ar brīvdienu piedzīvojumiem sociālajos tīklos.

Interneta aptauju veica "Bite Latvija" sadarbībā ar pētījumu aģentūru "Norstat Latvija". Aptauja norisinājās 2019.gada maijā, un tajā piedalījās 1008 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

Izklaide

Muzikālā apvienība “Ēriks Palkavnieks & Popkorni” izdevuši savu otro kopdarbu “Reiss uz Londonu”. Šis ir turpinājums TV personības Palkavnieka un viņa draugu iesāktajai sadarbībai vasarā, kad tika izdots debijas singls “Netveramā”.

Svarīgākais