Nacionālās aviokompānijas airBaltic reisa atklāšana uz Tatarstānas Republikas galvaspilsētu Kazaņu ir vainagojums augstu amatpersonu vizīšu apmaiņai, lai veicinātu Latvijas un bagātā Krievijas reģiona sadarbību. Tagad ir jautājums, vai abu valstu iedzīvotāji noticēs, ka šī ir lieliska iespēja nokļūt Eiropā no Tatarstānas puses un iespēja iepazīties ar senu vēsturisku un tradīcijām bagātu tatāru kultūras vidi – no Latvijas puses.
Rūpnieciskās ražošanas centrā
Tikai divas stundas jālido, lai nokļūtu vietā, kuru 16. gadsimtā krievu cars Ivans Ceturtais ( toreiz vēl bez iesaukas - Bargais) atkaroja mongoļu - tatāru Zelta Ordai, Kazaņas hanisti pievienojot Krievijai. Padomju gados, kopš 1920. gada, Kazaņa bija Tatarstānas Autonomās Republikas galvaspilsēta, bet 1990. gadā tika pasludināta Tatarstānas neatkarība un Tatarstānas Republikas izveide. Tatarstāna ir vienīgais valstiskais veidojums Krievijas Federācijas sastāvā, kurai ir savs prezidents - tagad Rustams Minnihanovs.
Kazaņa ir mūsdienīga pilsēta, kurā dzīvo 1,2 miljoni iedzīvotāju, pārsvarā tatāri un krievi. Uzraksti uz ielu plāksnēm ir krievu un tatāru valodā, lai gan ielās pārsvarā dzird runājam krieviski. Latvietim arī vizuāli būtu gluži sarežģīti atšķirt krievus no tatāriem pilsētas ielās - saprast, kurš ir kurš, var vienīgi pēc vārdiem un uzvārdiem. Jāpiezīmē, ka valsts un pašvaldību iestādēs plāksnītes pie kabinetiem liecina, ka pārsvarā šajās institūcijās darbojas tatāri. Kopumā Tatarstānā dzīvojot 115 dažādu tautību - bez tatāriem un krieviem arī čuvaši, udmurti, baškīri, marieši utt.
Pretēji stereotipam, ka viss mūsdienīgais Krievijā beidzas aiz Maskavas, Kazaņa šo aizspriedumu apgāž. Platas ielas, mūsdienīgas augstceltnes, labi saglabātas 18. un 19. gadsimta ēkas, ārvalstu zīmolu jaunas automašīnas uz ielām, tīrība un kārtība, starp citu, arī pieklājīga šoferu braukšanas maniere, palaižot gājējus uz pārejām, - tas viss ir raksturīgs Kazaņai. Drīz vien arī top saprotamāks, kur balstās šī labklājības aina: Tatarstānas Republika un Kazaņa ir liels industriālais centrs. Šeit atrodas Krievijas aviobūves flagmaņi - helikopteru un lidmašīnu (bumbvedēju) rūpnīcas, slavenās KAMAZ smagās automašīnas tiek ražotas Tatarstānas Republikā, šeit ir Sollers (Ford) rūpnīcas, kas ražo Fiat Ducato, kravas automobiļus Isuzu, bezceļu auto SsangYoung; polietilēna ražotnes (50% no visa Krievijā saražotā polietilēna), kā arī naftas ieguves uzņēmumi. Ražošanas apjomi un vēriens Tatarstānā, pēc vietējo amatpersonu stāstītā, ļāvis tai salīdzinoši viegli pārciest Krievijas politekonomisko krīzi.