Vidzemes augstskolas pasniedzēju un studentu 2008./2009.gada vasarā un rudenī veiktais pētījums rāda, ka lielākā daļa aptaujāto labprāt par ceļojuma galamērķi draugiem un paziņām ieteiktu tieši Ventspili. "Ventspils mutvārdu reklāmas indekss sešu aptaujāto tūrisma galamērķu vidū ir visaugstākais Latvijā - plus 84", pastāstīja Vidzemes augstskolas Mārketinga lektors Andris Klepers.
Šis indekss norāda proporcijas starp tiem aptaujātajiem, kuri galamērķi labprāt ieteiktu citiem jeb reklamētājiem un tiem, kuri neieteiktu jeb neslavas cēlājiem, un ļauj izmērīt mutvārdu reklāmas spēku dažādu mērķauditoriju skatījumā. Aptauja notika arī Rundālē, Siguldā, pie Usmas ezera, Rāznas nacionālajā parkā un Vidzemes jūrmalā.
Kā norāda pētījuma veicēji, aktīvu Ventspils reklamētāju vidū ir ne tikai Latvijas iedzīvotāji, bet arī ārvalstnieki - īpaši lietuvieši. Baltijas valstu ceļotāju vidū Ventspils mutvārdu reklāmas indekss ir + 71, Rīgā +59, bet ārpus Rīgas +54.
Kā argumenti Ventspils reklamēšanai tiek minēti, ka pilsēta ir skaista, sakopta un bagātīgi rotāta ziedu skulptūrām. Ceļotājus priecē renovētās padomju laika mājas, arhitektūra, sakārtotā vecpilsēta un plašās iespējas atpūtai kopā ar bērniem. Šeit ir interesanti, daudz neparasta un apskates vērta, bet pilsētas tēls raksturots kā progresīvs un minams par paraugu citām pilsētām.
Viesi draugiem ieteiktu apskatīt Ventspils muzejus, promenādi, molu, ostu, dzīvot Piejūras kempingā un, kā pozitīvu faktoru min pilsētai raksturīgo mieru, klusumu un iespēju atpūsties bez pūļa klātbūtnes un cilvēku burzmas. Šeit iebraucēju ērtībai ir izvietotas norādes, nav jāmaksā nevienā no daudzajām stāvvietām, var ērti piebraukt, lai apskatītu ostu un padomāts par tualešu izvietošanu.
Ceļotāji, sniedzot atbildes, norāda, ka gribētu Ventspilī dzīvot un jūtas šeit kā ārzemēs. Viņi uzskata, ka pilsētā dzīvo draudzīgi cilvēki. Ciemiņus apmierinājis arī ēdiens un serviss, garšojis Užavas alus.