Rīgas reklamēšanas kampaņa "Live Rīga" visveiksmīgāk uzrunājusi tūristus no Krievijas, biznesa portālam "Nozare.lv" atzina viesnīcas "Islande Hotel" ģenerāldirektors Jānis Naglis.
Naglis uzskata, ka Krievijas tūristi ir ļoti veiksmīgi uzrunāti kampaņas "Live Rīga" rezultātā un tagad "fokuss jāpagriež" uz pārējiem sešiem Latvijai prioritārajiem tūrisma galamērķiem, kuros jau aizsāktas Rīgas reklamēšanas aktivitātes.
""Viesnīca "Islande Hotel" pērnā gada decembrī sasniegusi pēdējo sešu gadu labākos darbības rādītājus - noslogojums pērn decembrī sasniedzis 36%, kas ir par 1,5% augstāks rādītājs nekā iepriekšējos gados. Par labajiem rādītājiem jāpateicas tūristiem no Krievijas, kas mūsu viesnīcā apmetās kuplā skaitā uz svētku brīvdienām," atzina Naglis.
Viņš uzskata, ka par labajiem rādītājiem jāpateicas "Live Rīga" Rīgas reklamēšanas kampaņai, Ārlietu ministrijas darbam vīzu saņemšanas atvieglojumu jomā, Tūrisma aģentu asociācijas ALTA un Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas rīkotajiem darba semināriem Krievijas tūroperatoriem, kā arī Tūrisma attīstības valsts aģentūras darbam, popularizējot vīzu saņemšanas atvieglojumus NVS valstu pilsoņiem.
"Krievijas tirgus ir ļoti perspektīvs, un ir notikusi nozīmīga "sakustēšanās". Piemēram, Krievijas valstu pilsoņi jau šobrīd ir rezervējuši "Islande Hotel" restorānu 2010.gada Ziemassvētku brīvdienām un Jaunā gada svinībām," stāsta Naglis.
Kā ziņots, Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas dati liecina, ka decembrī vidējais viesnīcu noslogojums Rīgā bijis 36,4%. Piecu lielāko Rīgas viesnīcu piepildījums 2009.gada ziemas brīvdienu laikā (no Ziemassvētkiem līdz šā gada 2.janvārim) sasniedzis 52,52%. Savukārt "Reval Hotels" viesnīcu noslodze Rīgā decembra nogalē sasniegusi pat 80%-90%. Vidējais "Reval Hotels" viesnīcu noslogojums visa decembra laikā bijis ap 40%.
Kā ziņots, Rīgas mārketinga komunikāciju kampaņa septiņās valstīs notiek zem vienota zīmola "Live Rīga". Visos tirgos tiek izmantots vienots risinājums tūristu uzrunāšanai. Rīga pozicionēta kā pilsēta, ko ir viegli sasniegt, bet emocionāli grūti atstāt. Tāpēc kā vizuāls kampaņas motīvs izvēlēta cilvēka sirds, kas aizkavējusies Rīgā pēc tam, kad tās saimnieks jau devies mājup. Kampaņa papildināta ar stāstu par Rīgu kā vēsturisko Ziemassvētku eglītes tradīcijas dzimšanas vietu pirms 499 gadiem.
Ņemot vērā ierobežotos resursus, "Live Rīga" ziemas kampaņas mediju stratēģija paredz, ka būtiskākie komunikācijas kanāli mērķa auditoriju sasniegšanai ir internets, vides reklāma un reklāma presē. Kampaņas mērķa auditorija ir ekonomiski aktīvie iedzīvotāji vecuma grupā no 25 līdz 55 gadiem. Kampaņas mediju stratēģijā ņemta vērā mērķa auditoriju interese par ceļojumiem uz Baltijas valstīm un Austrumeiropas valstīm. Reklāmas kampaņa ir adaptēta katras valsts valodā.
Ziemas kampaņas interneta lapas izveidi finansējis viens no Rīgas tūrisma attīstības biroja dibinātājiem - Latvijas nacionālā lidsabiedrība "airBaltic".