Ventspils ventu kampaņa Valsts valstī var atzīmēt kārtējo starptautisko panākumu. Aug ne tikai apgrozībā esošo ventu skaits, bet arī dažādos prestižos konkursos gūto panākumu saraksts. Ventu kampaņa ierindota pasaulē visvairāk apbalvoto sabiedrisko attiecību kampaņu topā un novērtēta ar 2. vietu 2013. gada Globālā radošuma indeksa ziņojumā.
Kampaņa Valsts valstī jeb ventu kampaņa, ko Ventspils pašvaldība īstenoja sadarbībā ar reklāmas aģentūru DDB Worldwide Latvia un sabiedrisko attiecību aģentūru Nords Porter Novelli, dala otro un trešo vietu ar pazīstamā zīmola Procter&Gamble’s kampaņu sabiedrisko attiecību ikgadējā ziņojuma Holmes Report pētījumā par 2013. gada Globālā radošuma indeksu.
Ventspils ventu kampaņa ir pirmā, kas no Latvijas jebkad ir iekļuvusi šā prestižā ziņojuma topā un ir ierindota piecpadsmit pasaulē labāko sabiedrisko attiecību kampaņu sarakstā, nostājoties līdzās tādām valstīm kā ASV, Lielbritānija, Vācija, Singapūra, Ķīna, un Nīderlande. Pirmo vietu ieguvusi uzņēmuma Kern&Sohn’s kampaņa Ruja eksperiments.
Ventspils attīstības aģentūras direktore Lilita Seimuškāne nenoliedz, ka ventu kampaņas veiksmes faktors lielā mērā bija arī Ventspils pašvaldības drosme piedāvāto ideju realizēt. Tajā pašā laikā viņa atgādina, ka, sākot ventu kampaņu, mērķis nebija ne risks, ne starptautiski apbalvojumi, bet gan intereses radīšana par Ventspils pilsētu, tās atpazīstamība un galu galā – tūristu piesaiste. Jāatgādina, ka venti darbojas kā atlaižu sistēma tūristiem un vietējiem pilsētas iedzīvotājiem.
Ventu kampaņa kā izdevusies vērtējama no visiem aspektiem. Pirmkārt, iegūta ļoti liela publicitāte. Otrkārt, radīta lielāka tūristu interese par Ventspili, kas atspoguļojas statistikā gan par tūristu skaita pieaugumu Ventspilī, gan viņu pavadīto nakšu skaitu Ventspils naktsmītnēs. Arī tas, ka venti kā atlaižu kuponi aktīvi tiek izmantoti pat kafejnīcās un tirdzniecības vietās, apliecina kampaņas efektivitāti. «Trešais aspekts ir starptautisks vērtējums, kas parāda, ka iedzīvoju skaita ziņā neliela pilsēta, strādājot ar drošiem, reizēm pat pārdrošiem paņēmieniem, var būt arī pasaulē konkurētspējīga. Tas ir galvu reibinošs sasniegums,» uzskata L. Seimuškāne.
Ventspils attīstības aģentūras direktore uzteic pašvaldību par drosmi un intuīciju, uzņemoties risku gan šīs, gan arī citu ideju realizācijā. Kampaņas veidotājiem pašvaldība, kas nestrādā tikai kā maza skrūvīte birokrātijas mehānisma rutīnā, ir bijusi viens no galvenajiem panākumu faktoriem un bonuss. «Bez pašvaldības atbalsta visaugstākajā līmenī patiesībā neko nevar izdarīt.»
Savukārt Ventspils mērs Aivars Lembergs, saņēmis ziņas par kārtējo kampaņas starptautisko atzinību, atgādina par tiem šķēršļiem, ar ko pašvaldība saskārās 2011. gada nogalē, kad paziņoja, ka tā izdos savu valūtu un pie pilsētas robežām jau izvietoja ventu maiņas kioskus. «Šīs mārketinga kampaņas ietvaros esam ieviesuši Ventspils naudu – ventus –, kuru dēļ Zatlers aicināja mani ielikt cietumā, Vilks teica, ka grauju valsts ekonomiskos pamatus, savukārt Šadurskis apgalvoja, ka pārkāpju Latvijas Satversmi. Man bija žēl, ka mani neielika cietumā par ventu ieviešanu, jo tas būtu labi piederējies pie mārketinga kampaņas. Šobrīd šī kampaņa ir ieguvusi otro vietu pasaulē. Mājās liek cietumā, bet demokrātiskā pasaulē – nav runa, piemēram, par Ziemeļkoreju vai kādu citu tuvāku vai tālāku atsevišķu valsti – to spēj novērtēt. ASV, Singapūra, Lielbritānija, un blakus šīm valstīm ir lielvalsts Latvija. Tā vietā, lai lamātu un censtos ielikt cietumā, varbūt tomēr ir jēga labu pieredzi daudzās jomās, kas ir Ventspilī, attiecināt arī uz Latviju. Tas varbūt piešķirtu Latvijas attīstībai jaunu kvalitāti,» ierosina Ventspils mērs.