Latvijas dzelzceļa vēstures muzejā notiks vakara lekcijas

Dzelzceļa muzejs 27.oktobrī plkst. 18.15 sāk vakara lekciju ciklu "Populāri par dzelzceļu vēsturi". Mēneša pēdējā otrdienā Dzelzceļa muzejs pagarina savu darba laiku un būs apmeklētājiem atvērts līdz plkst. 19.30. Šajā laikā apmeklētājiem tiks piedāvāta iespēja gan apskatīt muzeju, gan noklausīties lekciju par dzelzceļu vēsturi, kas bagātīgi tiks ilustrēta ar attēliem no muzeja krājuma.

Pirmajā vakarā 27.oktobrī muzeja vecākais speciālists, vairāku grāmatu un publikāciju autors Toms Altbergs lekcijā "Ātrvilcienā uz Parīzi jau 19.gs vidū" stāstīs par to kā līdz ar pirmajām dzelzceļa līnijām Latvijā aizsākās starptautiskā dzelzceļu satiksme. Būs iespēja uzzināt kaut ko vairāk par reiz tik slaveno Ziemeļu ekspresi (Nord Express). Kā arī par pasažieru vagonu evolūciju no karietes, kas uzlikta uz sliedēm līdz restorāna un guļamvagoniem, informē Latvijas dzelzceļa vēstures muzeja pārstāve Ieva Pētersone.

24.novembrī, godinot valsts proklamēšanas gadadienu, runāsim par pirmo LR laikā uzbūvēto līniju no Glūdas uz Liepāju, kas deva būtisku ieguldījumu Kurzemes novada un Liepājas ostas saimnieciskajai attīstībai.

Sagaidot gadu miju 29.decembrī aicinām iepazīties ar 20.gs. 30. gados populārajiem tūrisma vilcieniem, kas ne tikai aizveda uz krāšņākajām Latvijas vietām, bet brauciena laikā piedāvāja atpūtu labas mūzikas pavadībā deju vagonā.

2010. gada 26.janvārī sarunas temats - dzelzceļa katastrofas Latvijā. Statistiski Latvijā to nav bijis daudz un tomēr katrai no tām bijusi plaša rezonanse sabiedrībā. Meklēti cēloņi, vainīgie, līdzi justs cietušajiem. Par to visu attēlos, skaitļos un versijās.

23.februārī sarunas centrā tautā tik iemīļotais mazbānītis jeb 600 mm platuma lauku dzelzceļš, kas Latvijā radās Pirmā pasaules kara laikā un kalpoja līdz pat 20. sadsimta 70 gadiem, kad tu izkonkurēja automašīnas.

Cikla noslēgumā 30.martā muzejs aicina pārdomāt tēmu, kā padomju okupācijas režīms ir ietekmējis Latvijas dzelzceļus. Latvijas valsts 20 gadu laikā izveidoja spēcīgu, labi attīstītu dzelzceļu sistēmu, izauga jauna inženieru paaudze, kas kalpoja sabiedrības interesēm. Un kas ar to visu notika jau pirmajos padomju režīma gados.

Iepriekšējā reģistrēšanās nav nepieciešama. Ieejas maksa muzejā 0,50 Ls skolēniem, studentiem, pensionāriem, 1,00 Ls pieaugušajiem.

Izklaide

Daudzsološā latvju jaunā rokgrupa “Everet” klausītāju vērtējumam nodevusi savu jaunāko singlu “Kāpēc” un tam veltīto videoklipu, kas tapis sadarbībā ar kultūras namu “Atmoda”.

Svarīgākais