Mākslinieki apdzīvos tukšās telpas Kr. Barona un Tērbatas ielās

No 2009. gada 12. līdz 19. septembrim Rīgas pilsētvidē norisināsies Latvijas Laikmetīgā mākslas centra organizēts starptautisks mākslas projekts «Survival Kit jeb izdzīvošanas komplekts». Tā ietvaros mākslinieki, reflektējot par dažādām izdzīvošanas stratēģijām mūsdienu pasaulē, apdzīvos brīvās telpas K. Barona un Tērbatas ielās.

Projekts tiek organizēts Mūsdienu kultūras foruma «Baltā nakts» ietvaros. 2009. gada «Baltā nakts» notiks 12. septembra vakarā.

Abos savstarpēji saistītajos notikumos piedalās arī VEF korpusos strādājošo mākslinieku ierosināta kopizstāde «Brīnišķīgais ceļojums». Izstāde notiks Ūnijas ielā 4, VEF 7. korpusa 2. un 3. stāvā.

Izstādes «Brīnišķīgais ceļojums» ideja vispirms saistīta ar vēlēšanos «izdzīvošanas komplektā» līdzās praktiskiem priekšmetiem un izdzīvošanas stratēģijām iekļaut arī mākslu. Māksla tāpat kā dzīve ir ceļojums. Ceļojuma stratēģijas ir dažādas. No vienas puses mākslinieki bieži ceļo jaunu iespaidu iegūšanai, no otras – pēcāk viņu radītie darbi kļūst par sava veida ceļojuma iespēju arī skatītājam. Līdzīgi grāmatas lasīšanai vai mūzikai. Tā ceļojums var būt ne tikai fizisks, bet arī garīgs, iztēlē notiekošs. Piemēram, viens no izstades dalībniekiem ir Liepājā dzīvojušais mākslinieks Visvaldis Ziediņš (1942-2007), kurš 1990. gadā pārdzīvojot problēmas savā ģimenē, brīdī, kad saslima viņa tēvs, tēva kopšanas starplaikā, atrod brīžus kad pasēdēt un «pakārtot savu Kaukāza minerālu kolekciju, lai novadītu drūmās domas» (citāts no mākslinieka dienasgrāmatas). Viņa izpratnē tā ir kā pastaiga Kaukāza kalnos, pēc kā viņš atkal var iet palīdzēt tēvam. Kā vienā, tā otrā ceļojuma veidā ir iespējams piedzīvot «brīnumu», tā atklāsmes sajūtu.

Izstādē mākslinieki atklās savu unikālo ceļojumu pieredzi: no bērnības uz tagadni; no Latvijas uz svešatni; no mākslas vēstures uz individuālo daiļradi. Izstāde «Brīnišķīgais ceļojums» nepretendē uz viennozīmīgām atbildēm, skaistu pašpārliecinošu pastkartīšu savirknējumu, bet mēģinājumu atklāt mākslinieku individuālās stratēģijas, kurās jūtams šaubu un nejaušību pilnais «brīnuma» atklāsmes ceļš.

Svarīgākais