Rīgas Operas festivāla panākumi

Latvijas Nacionālā opera (LNO) izplatījusi informāciju par panākumiem 16. Rīgas Operas festivāla rīkošanā. Tā vidējie apmeklētības rādītāji šovasar sasnieguši 98% atzīmi! Salīdzinot ar 2012. gadu, festivāla apmeklētība pieaugusi par 24%, jo pērn festivāla apmeklējums bijis 74%.

Šī ziņa nav liels pārsteigums, jo LNO savā ikgadējā festivālā izšāva kosmiska mēroga zalvi, kas pēdējos gados nav pa spēkam pat daudziem pasaules augstākā līmeņa opernamiem. Riharda Vāgnera tetraloģijas Nībelunga gredzens pilns atskaņojums Vāgnera pilsētā Rīgā, turklāt komponista jubilejas gadā Eiropā un arī citos kontinentos tika gaidīts ar lielu nepacietību. Uz šī cikla izrādēm biļetes pilnībā tika izpārdotas jau februārī, krietni sen pirms festivāla sākuma. Šī iemesla dēļ pirms tā LNO vadībai nācās organizēt vairākus papildmēģinājumus ar publikas līdzdalību, lai kaut nedaudz apmierinātu milzīgo interesi. To, ka šāda ažiotāža būs, nebija grūti paredzēt, zinot gadu gaitā grūtā darbā veidoto LNO reputāciju. Opernams uzskata, ka veiksmīgi realizējis mārketinga stratēģiju. Aktīvu biļešu pārdošanu uz Nībelunga gredzena izrādēm LNO sāka jau pērnajā vasarā, sadarbojoties gan ar Latvijas, gan starptautiskajām tūrisma firmām, iesaistoties arī vairākās tūrisma mesēs un uzrunājot dažādu valstu Vāgnera biedrības.

Informācija liecina, ka klausīties un skatīties Vāgneru uz Rīgu visaktīvāk brauca operas fani no Vācijas, Austrijas un Skandināvijas valstīm. Kopumā Rīgas Operas festivālu šogad noskatījušies 8349 skatītāji, bet vidējā biļetes cena uz festivāla pasākumiem bijusi Ls 17,67, turklāt jāņem vērā, ka ārzemju opermūzikas cienītāji apmetās nebūt ne lētākajās Rīgas viesnīcās, veica iepirkumus un ieturēja maltītes galvaspilsētas restorānos, vistiešākajā veidā sildot Latvijas ekonomiku. Turklāt publika interesējās ne jau par Vāgneru vien – publikas pieplūduma dēļ notika divi Verdi galā koncerti

16. Rīgas Operas festivāls risinājās no 4. līdz 16. jūnijam. Līdzās Nībelunga gredzena tetraloģijai un Džuzepes Verdi galā koncertiem skatītājiem tika piedāvāti arī spilgtākie LNO jauniestudējumi: G. Doniceti opera Lucia di Lammermoor un Dž. Pučīni operas Toska atjaunojums, A. Dzenīša operas Dauka koncertuzvedums. Interesanti, ka arī aizvadītajā sezonā LNO izrādes sasniegušas gandrīz maksimālo apmeklētības rādītāju. Tā vidējais rādītājs šā gada pirmajos piecos mēnešos bijis 94%.

Izklaide

Jau kādu laiku publiskajā telpā virmo karstas diskusijas par Jura Pavītola juridiski birokrātiskā ceļā panākto, ar ko turpmāk tikai un vienīgi viņš drīkstēs sevi saukt par grupas “Līvi” dibinātāju un tikai un vienīgi viņš varēs lemt, kam tajā spēlēt, ko spēlēt un vai vispār spēlēt. Jau bija skaidrs, ka ar to šis strīds nebeigsies, un tā arī ir - “Līvi” ar saviem juristiem devuši kārtīgu pretsparu.

Svarīgākais