Latvijas Nacionālā teātra projekts „Vekselis.lv” saņēmis astotā radošās izcilības festivāla ""ADwards" 2013" sudraba ordeni kategorijā ''Interaktīvie un digitālie risinājumi''.
Idejas autori ir Voldemārs Dūdums un Kristaps Lapiņš. Digitālo izstrādi veica digitālā aģentūra WRONG, video Reinis Traidas.
Vekselis.lv ir interaktīvs risinājums jaunajai Latvijas Nacionālā Teātra izrādei „Venēcijas tirgotājs”. Tā uzdevums ir ne tikai popularizēt Šekspīra luguinterneta publikai, bet arī mudināt padomāt – ko mums visiem nozīmē aizņemties un vai vienmēr esam gatavi un spējīgi parādu atdot. Tiem, kas tomēr nevēlas aizņemties, ir iespēja turpat iegādāties biļetes.
Saka, ka “parāds nav brālis” , tomēr mēs visi reizēm aizņemamies, labi zinot, ka parāda atgriešana vienmēr būs grūta.
Ar šādiem vārdiem viesus sagaida ebreju augļotājs Šeiloks, kurš no februāra mitinās http://www.vekselis.lv un dod iespēju ikvienam iegūt biļetes uz teātri, nezinot, kā tās būs jātstrādā.
Šajā periodā Šeiloks ir uzņēmis vairākus desmitus tūkstošu viesus. Parasti Šeiloks ierodas reizi dienā un izskata visus lūgumus pēc biļetēm. Tiem, kuriem viņš pieškir biļetes, uzreiz tiek paziņots par veicamo darbu. Biežākie darbi ir strādāt teātra garderobē, palīdzēt teātra kafejnīcā novākt traukus, palīdzēt skatuves strādniekiem vai slavēt Šeiloku sociālajos tīklos.
Atšķirībā no venēciešiem, kuri savulaik “uzmeta” Šeiloku, latvieši ir godīgi un ar prieku veic uzdotots darbus. Tāpēc negodīgajiem parādniekiem paredzētais kauna stabs joprojām nav uzstādīts pie Nacionālā Teātra. Cerams, ka tā tas arī paliks teātra noliktavās.