Antoņenko debitēs LNO Verdi operā "Aīda"

Pasaulslavenais Latvijas tenors Aleksandrs Antoņenko, kurš izcilās balss kvalitātes dēļ šobrīd tiek salīdzināts ar Plasido Domingo jaunībā jau šonedēļ, 6.janvārī, debitēs LNO Verdi operas "Aīda" iestudējumā Radamesa lomā.

Divās LNO izrādēs,6.janvārī plkst. 19.00 un 13.janvārī plkst. 15.00, Aīdas lomā redzēsim jauno itāļu zvaigzni Rafaelu Andželeti, kuras starptautiskā karjera veiksmīgi attīstījusies, dziedot slavenākajos opernamos un festivālos, tostarp Milānas "La Scala", Vīnes Valsts operā, Madrides "Teatro Real", Cīrihes operā un daudzviet citur. Savukārt Amnerisu atveidos Sanktpēterburgas Marijas teātra soliste Ļubova Sokolova, kura šo lomu ar izciliem panākumiem nesen dziedājusi Karaliskajā Alberta zālē Londonā. Amonasro lomā - Samsons Izjumovs, bet pie diriģenta pults - jaunais ukraiņu maestro Andrejs Jurkevičs, kurš īsā laikā izveidojis žilbinošu starptautisku karjeru.

Verdi meistardarbs "Aīda" vēsta par etiopiešu princeses un ēģiptiešu karavadoņa mīlu. Jau vairāk nekā 120 gadu šis stāsts atdzimst visas pasaules operteātros. LNO iestudējumu 1998.gadā veidojusi režisore Māra Ķimele,tās vizuālo ietērpu veidojis Ilmārs Blumbergs.

Aleksandra Antoņenko debija Radamesa lomā būs izcils mākslas baudījums un viens no spožākajiem šīs sezonas muzikālajiem akcentiem, jo šī tēla dramaturģija un melodiskais zīmējums šķiet kā radīts tieši viņam, kurš jau kopš 2004./2005.gada sezonas kļuvis par starptautiski atzītāko Latvijas tenoru un kuru angažē pasaules lielākie un prestižākie operteātri .

A. Antoņenko panākumi arvien aug ģeometriskā progresijā. Dziedātāja kalendārs saplānots vairākus gadus uz priekšu, bet tuvākās nākotnes plānos ietilpst "Samsons un Dalila" Ženēvas "Grand Theatre", Radamess "Aīdā" ne tikai Latvijas Nacionālajā operā, bet arī Vīnes Valsts operā un Cīrihes operā, Manriko "Trubadūrā" Berlīnes Valsts operā un Kalafs "Turandotā" Milānas "La Scala".

Izklaide

Ar jaunu dziesmu “Tas jau ir daudz” klajā nācis nu jau vairs ne tik mītiskais mūziķis ZeBrene - jaunais gabals “ir dziļi personisks stāsts, kas tapusi kā solo projekts, jo gluži vienkārši čukstēšana duetā īsti nestrādā.”